جهان اسلام

اعتراف یک روحانی مصری: کتاب های «صحیح مسلم» و «صحيح بخاری» وجود خارجی نداشته اند

 کتاب های «صحیح مسلم» و «صحیح بخاری» وجود خارجی ندارند.

 

 کتاب های «صحیح مسلم» و «صحیح بخاری» وجود خارجی ندارند.

یک مبلغ سلفی به نام «مصطفی مسلم» ، اعتراف کرد که کتاب های صحیح مسلم و صحیح بخاری که در اصل پایه و اساس تفکرات و اعمال تروریستی سنی های تندرو، مانند: داعش، بوکوحرام، اخوان المسلمین، جبهة النصره  یا دیگر گروه ها هستند، وجود خارجی ندارند.

این شیخ سلفی که در مصر به عنوان یک استاد شریعت اسلامی شناخته می شود، افزود: ما باید با مسلمانان صادق باشیم.

«مسلم» که در یک برنامه تلویزیونی حضور داشت، ادامه داد: دیگر دفاع و انکار سودی برای ما ندارد و ما باید بپذیریم که در پایین ترین سطح اقتصادی، سیاسی، علمی و اجتماعی در جهان هستیم و اگر این حقائق را نپذیریم، نمی توانیم ادامه بدهیم.

این روحانی مصری ادامه داد: باید به عقب برگردیم وکتاب هایی مانند صحیح مسلم و بخاری را خط به خط تصحیح کنیم، چرا که این کتاب ها از سوی گروه های تروریستی به عنوان یک الگو و رهنما شناخته می شوند.

وی در ادامه سخنان خود، ضمن اشاره به نبودن کتابی به نام صحیح بخاری و شخصی به نام «محمد عبدالله البخاری» ـ نویسنده این کتاب از شهر بخارای ازبکستانِ امروزی ـ گفت: طبق منابع تاریخی کشور ازبکستان، «محمد عبدالله البخاری» شخصی نابینا و نا آشنا با زبان و ادبیات عربی بوده، پس چطور می شود شخصی اینچنین، 600 هزار حدیث را در مدت زمان 3 الی 4 سال مورد تفحص و تحقیق قرار داده باشد؟

«شیخ مصطفی مسلم» با اشاره به کتاب صحیح مسلم نیز، افزود: 

 این کتاب نیز وجود خارجی ندارد و کاتب آن یعنی «ابو حسین مسلم نیشابوری» از شهر نیشابورِ ایران بوده و با زبان عربی آشنایی نداشته است.

وی در پایان سخنان خود گفت:  ما خودمان به خودمان دروغ گفته ایم و شریعتی خود ساخته را جایگزین شریعت اصیل اسلام کرده ایم.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا