جهان اسلام

محکومیت انفجارهای تروریستی دمشق از سوی سازمان جهانی شیعه رایتس واچ

«شیعه رایتس واچ» طی بیانیه ای انفجارهای تروریستیِ دمشق را محکوم کرد.

 

«شیعه رایتس واچ» طی بیانیه ای انفجارهای تروریستیِ دمشق را محکوم کرد.

سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان «شیعه رایتس واچ» طی بیانیه ای انفجارهای تروریستیِ اخیر در دمشق ـ پایتخت کشور سوریه ـ را محکوم کرد. 

در بیانیه ی این سازمان که نسخه ای از آن به دست خبرگزاری «شیعه ویوز» رسیده است آمده:

بر اساس گزارش های رسیده، تروریست ها در اقدامی غیر انسانی به وسیله دو انفجار تروریستی صدها تن از زائران حرم های مطهر واقع در سوریه را هدف قرار داده و به خاک و خون کشیدند.

این بیانیه افزود: ما اعمال تروریستی باندهای کوردل و فاسدی را که در تمامی نقاط جهان دست به جنایاتِ این چنینی می زنند به شدت محکوم می کنیم.

این سازمان که دفاع از حقوق شیعیان جهان را بر عهده داشته و اقدامات غیر انسانی در قبال آنها را رصد می کند، در ادامه اظهار داشت:

این حادثه دردناک در یکی از ترمینال های شهر دمشق در منطقه «باب مصلی» رخ داده که از اماکن پر رفت و آمد است؛ به همین دلیل اکثر شهدای این اقدام تروریستی از زائران، افراد سالخورده، کودکان و زنان بوده اند. 

«شیعه رایتس واچ» افزود: طی تماسی که با مراکز درمانی در سوریه داشته ایم این انفجارهای تروریستی 59 شهید و 120 مجروح بر جای گذاشته که حال تعدادی از آنها وخیم است.

سازمان جهانی دیده بان حقوق شیعیان «شیعه رایتس واچ» در پایان بیانیه خود ،ضمن تسلیت به خانواده های داغ دیده و دعا برای شفای مجروحان این حادثه دردناک، از جامعه جهانی خواست این انفجار تروریستی را محکوم نموده و با برخورد مناسب با عاملین این گونه اقدامات تروریستی، مانع از تکرار آن در آینده شوند.

شایان ذکر است، سنی های تندروی «جبهة النصره» مسئولیت این اقدام تروریستی را بر عهده گرفته اند؛ اقدامی که یکی از خونین ترین حوادث تروریستی «دمشق» از آغاز نا آرامی های سوریه طی 6 سال اخیر را؛ رقم زد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا