جهان اسلام

پایان جشنواره بین‌المللی قرآنی «سعید بن‌جبیر» در عراق

آیین اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآنی «سعید بن‌جبیر» برگزار شد.

 

آیین اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآنی «سعید بن‌جبیر» برگزار شد.

سالن اجتماعات اداره محلی شهر «کوت» مرکز استان واسطِ عراق، شاهد برگزاری آیین اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآنی «سعید بن‌جبیر» با حضور جمعی از قاریان و نمایندگان مؤسسات دینی و گروه‌های مختلف مردمی بود.

«ماجد العتابی»، رئیس کمیته اطلاع‌رسانی جشنواره درباره این مراسم گفت: آیین اختتامیه جشنواره قرآنی «سعید بن‌جبیر» با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط «عامر الکاظمی» آغاز شد و در ادامه «رشید البدیری» معوان استاندار واسط، به نمایندگی از وی در این مراسم سخنرانی کرد.

العتابی افزود: ارائه تواشیح دینی و قصاید شعری و توزیع جوایز در میان شرکت‌کنندگان از دیگر برنامه‌های مراسم پایانی پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآنی «سعید بن جبیر» بود.

ماجد العتابی تصریح کرد: در حاشیه جشنواره امسال، ۶۱ محفل قرآنی در مناطق و شهرستان‌های مختلف استان واسط برگزار شد که این تعداد بیشتر از تمامی محافلی است که طی چهار دوره این جشنواره برگزار شده بود.

این جشنواره با همکاری آستان‌های مقدس عراق و انجمن قرآنیان استان واسط برگزار شد و هیئت‌های قرآنی ۲۰ کشور عربی و اسلامی در آن حضور داشتند.

گفتنی است، «سعید بن‌جبیر بن‌هاشم الاسدی»، از شیعیان مخلص امام سجاد علیه السلام و حافظ، قاری و مفسر قرآن کریم بود که در سال ۹۵ هجری قمری به دست حجاج بن‌یوسف ثقفی، ظالم‌ترین والی حجاز و عراق در زمان بنی‌امیه، به شهادت رسید. 

سعید بن‌جبیر در سال ۴۵ هجری، در زمان حکومت «امیرالمومنین علی  علیه السلام» در کوفه، به دنیا آمد. وی از عالم‌ترین مردمان زمان خود بود.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا