جهان اسلام

ممنوعیت عزاداری فاطمیه در ایالت پنجاب پاکستان

مقامات ایالت پنجاب پاکستان با صدور دستوری، برگزاری مراسم عزاداری در ایام شهادت «حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها» را ممنوع اعلام کردند.

 

مقامات ایالت پنجاب پاکستان با صدور دستوری، برگزاری مراسم عزاداری در ایام شهادت «حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها» را ممنوع اعلام کردند.

به گزارش منابع محلی، در حالی که شیعیان شهر «سرگودها» در ایالت «پنجاب» خود را برای برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری فاطمیه مهیا می کردند، نیروهای پلیس به همراه نیروهای امنیتی در محل حاضر شده و آنان را از برگزاری مراسم منع نمودند.

شیعیان نیزکه این اقدام را خلاف حقوق شهروندی خود دیدند، دست به اعتراض زدند.

نیروهای امنیتی نیز، ضمن تهدید آنها، حکمی را به شیعیان نشان دادند که حاکی از دستور مقامات ایالتی مبنی بر ممنوعیت برگزاری عزاداری در ایالت پنجاب، بود.

در مقابل این دستور تبعیض آمیز، شیعیان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، تاکید کردند که هرگز از حقوق مسلم شهروندی خود در اجرای مناسک و مراسم عبادی و دینی دست نخواهند کشید و با قدرت و قوت هرچه تمام تر این مراسم را برگزار خواهند کرد.

روحانیون شیعه ایالت پنجاب نیز، در واکنش به صدور چنین حکمی، از مقامات این ایالت خواستند تا از تبعیت و فرمانبرداری از مبلغان سلفی و مقامات وهابی دست کشیده و به آزادی ها دینی احترام بگذارند.

شایان ذکر است، مقامات پاکستانی روابط نزدیکی با برخی مقامات عربستان سعودی و مبلغان سلفی و وهابی دارند و به همین دلیل سنی های تندرو می توانند، به راحتی در این کشور فعالیت نموده و شیعیان را هدف حملات تروریستی خود قرار دهند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا