جهان اسلام

دارالقرآن شیعیان ماگام در کشمیر

یک مرکز قرآنی شیعی در کشمیر افتتاح شد.

 

یک مرکز قرآنی شیعی در کشمیر افتتاح شد.

به همت شیعیان کشمیر، یک مرکز قرآنی شیعی در منطقه پرجمعیت و شیعه نشین «ماگام» افتتاح شد تا با این کار گوشه ای از کمبود مراکز قرآنی این منطقه کاسته شود.

این مرکز قرآنی توسط یکی از روحانیان شیعه کشمیر به نام «آقا سید حسین الموسوی الصفوی» با حضور تعدادی از شیعیان این منطقه افتتاح شد.

وی در آئین افتتاح «دارالقرآن شهر ماگام» به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: قرآن کریم، کلام خدای منان بوده و دربردارنده علوم مختلفی پیرامون انسان و مخلوقات الهی است.

این روحانی شیعه افزود: هر کتاب دیگری که مورد مطالعه قرار می گیرد، دچار تناقض ها و یا تغییر روش است در حالی که قرآن کریم از ابتدا تا انتهاء؛ از یک روش پیروی کرده و هیچ تناقضی در آن یافت نمی شود.

وی در پایان سخنانش افزود: قرآن کریم میراث گرانبهایی است و هر کسی که در جهل و تاریکی فرو رفته باشد، می تواند با تمسّک به این کتاب و محبت اهل بیت رسول خدا علیهم السلام؛ به روشنایی علم و دانش وارد شود.

گفتنی است شیعیان کشمیر، به علت نداشتن مراکز قرآنی، از فراگیری علوم قرآنی همچون قرائت، ترتیل و تجوید قرآن، محروم بودند که با تلاش انجمن شرعی شیعیان و با افتتاح دارالقرآنی در این منطقه، این مشکل تا حدودی مرتفع شد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا