جهان اسلام

بی اعتنایی دستگاه دولتی عراق به جان مردم

سازمان جهانی نفی خشونت ـ مسلمان آزاد ـ طی بیانیه ای، بی اعتنایی دستگاه دولتی عراق به جان مردم بی دفاع این کشور را محکوم کرد.

 

سازمان جهانی نفی خشونت ـ مسلمان آزاد ـ طی بیانیه ای، بی اعتنایی دستگاه دولتی عراق به جان مردم بی دفاع این کشور را محکوم کرد.

این سازمان حقوق بشری در بیانیه خود ـ که نسخه ای از آن برای «شیعه ویوز» ارسال شده ـ با اشاره به اقدامات تروریستی سنی های تندرو در عراق، آورده است:

با درد و اندوه فراوان، خبر کشتار و ویرانگری ناشی از اقدام های تروریستی را دریافت کرده ایم؛ جنایت هایی که به دست گروه های شب پرستِ نورستیز که در عراق لانه کرده اند، رقم خورده است.

این بیانیه، ادامه داد: «سازمان جهانی نفی خشونت» بی توجهی دولت عراق نسبت به آن چه در این کشور رخ می دهد و به مرحله بی اعتنایی به جان ها و خون های پاک ملت عراق رسیده است را به شدت محکوم می کند.

این بیانیه افزود: همان طور که جهانیان شاهد هستند، انفجارهای خونین و ویرانگر به صورت تقریباً روزانه در بغداد رخ می دهد و جان صدها شهروند را می ستاند، و هیچ اقدام مفید و کارآمدی از مسئولان رسمیِ تأمین کننده امنیت کشور صورت نمی گیرد.

سازمان جهانی نفی خشونت، در ادامه با اشاره به این که سنی های تندرو، مردم را هدف قرار می دهند؛ امنیت این کشور را در حال فروپاشی توصیف کرده و آن را شک بر انگیز خواند.

این سازمان حقوق بشری ، در پایان از دولت عراق خواسته است، به مسئولیت قانونی و شرعی خود در حفظ امنیت شهروندانِ عراق در داخل و خارج کشور پایبند باشد و مسئولیت ادامه روند فعالیت های تروریستی را متوجه دولت عراق دانسته داند و بر ضرورت بازخواست هر کسی که نسبت به جان و حرمت و کرامت ملت صبور عراق بی اعتنایی می کند، تأکید کرد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا