جهان اسلام

فراخوان مقاله کنفرانس علمی دانشگاه اهل بیت علیهم السلام شهر مقدس کربلا

یازدهمین کنفرانس علمی دانشگاه اهل بیت علیهم السلامِ شهر مقدس کربلا، برگزار خواهد شد.

 

یازدهمین کنفرانس علمی دانشگاه اهل بیت علیهم السلامِ شهر مقدس کربلا، برگزار خواهد شد.

این دوره از کنفرانس علمی سالانه دانشگاه اهل بیت علیهم السلام در نهم اردیبهشت ماه سال آینده؛ با عنوان «مرجعیت شیعه دژی مستحکم برای یکپارچگی کشور عراق» برگزار خواهد شد.

در این دوره از این نشست تخصصی، نقش علمی و میهنیِ مرحوم آیت الله العظمی شیخ محمد تقی شیرازی «قدس سره» رهبر انقلاب 1920 عراق، مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد.

آيت الله العظمى ميرزا محمد تقى شيرازى معروف به مجدد شيرازى با صدور فتوايى به مبارزه با استعمار انگليس، در عراق پرداخت. 

شيعيان و اهل تسنن كشور عراق نیز با پيروى از فتواى مرجعيت زمان، دست به انقلابی مسلحانه در برابر استعمار زدند و استعمار انگلیس را از عراق بیرون راندند كه به انقلاب ١٩٢٠ عراق معروف شد.

 همچنین این کنفرانس، در محورهای پژوهشی خود، به جنبه های علمی آیت الله العظمی شیخ محمد تقی شیرازی «قدس سره» و رهبری وی و نیز تالیفات و آثار ارزشمند به جا مانده از ایشان، خواهد پرداخت.

هدف از برگزاری این کنفرانس، تبیین افکار و اندیشه های آیت الله العظمی شیخ محمد تقی شیرازی «رحمة الله علیه» برای دانشجویان و تطبیق آن در امور روزمره، عنوان شده است.

ریاست کمیسیون برگزاری و علمی این کنفرانس، بر عهده «منصور مذکور الحلفی» رییس دانشکده علوم اسلامی و «دکتر صبحی کرم الهلالی» خواهد بود.

دبیرخانه این کنفرانس، مهلت ارسال مقالات و پژوهش های علمی را تا 12 فروردین ماه سال 96 اعلام کرده است.

علاقه مندان شرکت در این کنفرانس علمی، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه اهل بیت علیهم السلام شهر مقدس کربلا مراجعه نمایند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا