جهان اسلام

سوءاستفاده از کودکان برای انجام عملیات انتحاری در پاکستان

احتمال افزایش استفاده از کودکان انتحاری، توسط سنی های تندرو در پاکستان قوت گرفته است.  

 

احتمال افزایش استفاده از کودکان انتحاری، توسط سنی های تندرو در پاکستان قوت گرفته است.  

با خنثی شدن یک عملیات تروریستی در یکی از مدارس «لاهور» ایالت «پنجابِ» پاکستان، هشدارهای امنیتی درباره وقوع حملات تروریستی در این ایالت و سراسر پاکستان، توسط کودکان آموزش دیده از سوی سنی های تندرو مطرح شده است.

وزارت کشور پاکستان نیز با صدور بیانیه ای، خواستار انجام اقداماتِ پیشگیرانه توسط تمامی آژانس‌های امنیتی و نیروهای پلیس شده است.

این بیانیه با اشاره به سنی های تندروی تحریک طالبان، عنوان کرد: طبق گزارش‌های رسیده گروه تروریستی تحریک طالبان، پسربچه‌های 10تا12 ساله را آموزش می‌دهند، تا در شهرهای مختلف پاکستان دست به عملیات تروریستی بزنند. 

این بیانیه بعد از شرحِ خنثی سازی بمبی که یک کودک انتحاری با خود به مدرسه برده بوده است، افزود: به تمامی افسران پلیس منطقه و ماموران بخشی دستور داده می شود که اقدامات امنیتی ویژه ای برای مدارس، دادگاه‌ها، تاسیسات دولتی و منازل قضات و افسران ارشد در ناحیه های تحت پوشش خود، در نظر بگیرند. 

به گفته این بیانیه، سنی های تندرو، پسرانِ کودک و نوجوان را در افغانستان آموزش می‌دهند و از آنان برای انجام عملیات‌های انتحاری در نقاط مختلف پاکستان استفاده می‌کنند.

این در حالی است که در هر دو کشورِ پاکستان و افغانستان، سنی های تندرو، با عناوین و پوشش های مختلف مشغول فعالیت بوده و تفکرات افراطی خود را به کودکان القاء می نمایند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا