جهان اسلام

سازمان جهانی نفی خشونت: رژیم بحرین پیش از اتلاف وقت، باید گذشته را جبران کند

در پی اعدام های اخیر در بحرین، سازمان جهانی نفی خشونت ـ مسلمان آزاد ـ بیانیه ای صادر کرد.

 

 

در پی اعدام های اخیر در بحرین، سازمان جهانی نفی خشونت ـ مسلمان آزاده ـ بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری شیعه ویوز قرار گرفته آمده است: سازمان جهانی نفی خشونت، خبر اعدام سه تن از فعالان بحرینی به دست رژیم حاکم بحرین را دریافت کرد که مایه ی تأسف و اندوه است. 

این بیانیه در ادامه می افزاید: با اجرای غیر قانونی حکم اعدام درباره افراد مورد نظر، هرگونه تلاش برای خارج شدن از وضعیت بحرانیِ فعلی بی اثر شده؛ بحرانی که بیش از پنج سال است که ملت بحرین را در میان گرفته.

چنین رفتاری در واقع فرار به جلو از رهگذر بحرانی کردن اوضاع بوده و هیچ پیشنهاد و دیدگاهی که از فروپاشی این کشور پیشگیری کند ارائه نشده است. 

این بیانیه با اشاره به درخواست های محلی، منطقه ای و بین المللی از حکومت بحرین، مبنی بر پرهیز از اجرای اعدام و عدم پذیرش آن توسط رژیم آل خلیفه، افزود: رژیم بحرین برخلاف تمام ادیان و قوانین بین المللی حکم اعدام آنان را اجرا کرد و پیامدهای این اقدام را نادیده گرفت و به آن بی اعتنایی کرد.

سازمان جهانی نفی خشونت در ادامه بیانیه خود، دولت بحرین را فاقد هرگونه مشروعیت ملی و میهنی دانست و از حکومت بحرین خواست تا برای یافتن راه حل های صلح جویانه، همه طرف های حاضر در این کشور را فراخوانده و در این امر بکوشد.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا