جهان اسلام

شهرهای شیعه نشین فوعه و کفریا در سوریه ، همچنان در محاصره تروریست ها و سرمای شدید

شیعیان مظلوم فوعه و کفریا، همچنان با مشکلاتی عظیم در فصل سرمای طاقت فرسای زمستان این منطقه روبه رو هستند.

 

 

شیعیان مظلوم فوعه و کفریا، همچنان با مشکلاتی عظیم در فصل سرمای طاقت فرسای زمستان این منطقه روبه رو هستند.

هر چند برخی کمک های بین المللی به این شهر ارسال شده است، ولی بازرسان سازمان ملل به بهانه وجود تروریست ها در مدخل ورودی های این دو شهر، از سفر به فوعه و کفریا سرباز می زنند.

 

 

نزدیک به پنج سال از محاصره دو شهر شیعه نشین فوعه و کفریا توسط سنی ها تند رو می گذرد و این محاصره پس از ناکامی تلاش چهار ساله تروریست ها برای ورود به این دو شهر، شدت بیشتری یافته است

شدت محاصره و افزايش فشار ها، به حدى رسيده که تهیه مایحتاج اولیه زندگی برای مردم این دو شهر غیر ممکن شده است.

در مدت محاصره فوعه و کفریا بیش از 75هزار عدد انواع خمپاره و موشک به این دو شهر شلیک شده که در اثر آن بیش از 1800 تن به شهادت رسیده و هزاران تن دیگر مجروح شده  اند.

 سازمان ملل تاکنون واکنشی به این حملات که عمدتا به مناطق مسکونی صورت می گیرد، نشان نداده و این رویکرد سازمان ملل در حالی است که شیعیان فوعه و کفریا همچنان در محاصره هستند و گرسنگی می کشند.

گزارش های دریافتی حاکی است که 80 درصد از این دو شهر، ویران شده؛ اما معلوم نیست به چه دلیل این جنایات ضدبشری تروریست ها، در پرونده های سازمان ملل ثبت و ضبط نشده است.

هر چند به تازگی و در پی فضاسازی ها رسانه ای و فشارهای بین المللیِ؛  سازمان ملل و صلیب سرخ کمک های بشردوستانه ای را به و فوعه و کفریا اعزام کردند ولی چیزی به محاصره شدگان نرسیده و نیاز های اولیه مردم در فوعه و کفریا مرتفع نشده است.

 گفته مى شود نمایندگان سازمان ملل به بهانه این که عناصر گروه های تروریستی جبهه النصره و احرار الشام، در ورودی های این دو شهر حضور دارند؛ از عزیمت به آنجا سر باز زدند.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا