جهان اسلام

افتتاح اولین نمایشگاه دائمی هنرهای تجسمی در کربلای معلی

 در آستانه ایام شعبانیه، اولین نمایشگاه تجسمی تاریخ اسلام، با عنوان “ذاکرة الاسلام” در کربلای معلی افتتاح شد.

نمایشگاه” ذاکرة الاسلام “به همت بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی برپاشده و در نوع خود و در سطح جهانی اولین و بزرگترین نمایشگاهی است که در قالبی جدید مفاهیمی را به زبان های زنده دنیا برای معرفی و نمایش چهره واقعی وقایع صدر اسلام دارد .

در افتتاحیه این نمایشگاه دائمی جمعی از شخصیت های علمی ، فرهنگی و سیاسی عراقی از جمله ،  شیخ طالب صالحی مدیر دفتر آیت الله العظمی شیرازی در کربلا ، عقیل الطریحی استاندار  وبرخی از شیوخ عشایر  کربلا حضور داشتند

مراسم با تلاوت آیاتی از  کلام وحی توسط حاج مصطفی صراف آغاز شد.

در ادامه این مراسم شیخ طالب صالحی مدیر دفتر آیت الله العظمی شیرازی در کربلا درسخنانی ضمن تقدیر از این اقدام فرهنگی ، این مجموعه را  به مانند عمل حضرت ام البنین علیها السلام دانست که در قبرستان چهار صورت قبر به یاد فرزندان درست کرده و به زیارت آنان می رفت .

دیگر سخنران این مراسم عقیل الطریحی استاندار کربلا بود که با استقبال از این طرح ، حفظ میراث گذشتگان را بسیار پسندیده برشمرد و حمایت از اینگونه اقدامات فرهنگی را لازم دانست .

در غرفه های مختلف این نمایشگاه ، تاریخ پیامبر اکرم از بعثت تا شهادت ایشان و گزیده ای از وقایع مهم تاریخی به تصویر کشیده شده است . که  از آن جمله میتوان به معرفی امیر المومنین علیه السلام به عنوان اولین مسلمان و برادر و وصی وجانشین بر حق پیامبر ، همچنین کارشکنی های دشمنان اسلام ،  هجرت  ، پیمان اخوت و  واقعه غدیر اشاره نمود .

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا