جهان اسلام

گزارش بارزترین تعرض های صورت گرفته علیه شیعیان در ماه مارس 2014 

در گزارش این ماه نیز مانند ماه های گذشته از اطلاعات افراد، سازمان ها و گروه های فعال در زمینه آزادی و حقوق بشر در کشورهای مختلف استفاده شده

 

shiawaves2299.jpg - 97.21 kb

به گزارش شیعه ویوز ، بر اساس گزارش پایگاه رسمی دیده بان حقوق بشر شیعه « shiarightswatch» در گزارش مذکور تعداد زیادی از عملیات تروریستی صورت گرفته علیه شیعیان توسط گروه های تکفیری و فعالیت های سرکوب گرانه از سوی نظام ها و دولت های استبدادگر به رشته تحریر در آمده است .

در گزارش این ماه نیز مانند ماه های گذشته از اطلاعات افراد، سازمان ها و گروه های فعال در زمینه آزادی و حقوق بشر در کشورهای مختلف استفاده شده و تعرض های صورت گرفته علیه شیعیان کشورهای پاکستان، مالزی ، بحرین، مصر، سوریه، عراق، عربستان، ترکیه و لبنان مورد بررسی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است که در گزارش سازمان وقایع دوره زمانی 25 فوریه تا 25 مارس ثبت گردیده است.

قسمت هایی از متن گزارش به قرار ذیل است:

پاکستان

27/2-  « ماست گل» رهبر حزب افراطی مجاهدین پاکستانی اعلام کرد که به هدف قرار دادن شیعیان ادامه می دهد، گروه مذکور به تبعیت از آموزش های افراطی گرانه عربستانی؛ تا قبل از این بسیاری از مساجد و یتیم خانه های شیعیان را هدف گرفته بود.

28/2 – شهادت 11 مسلمان شیعه در حوادث خشونت آمیز؛  که در میان قربانیان روحانی شیعه « تقی هادی نقوی» نیز دیده می شود.

5/3- دبیر کل یکی از احزاب شیعی پاکستانی از وجود توطئه هایی جهت سلب حقوق اساسی و شهروندی  شیعیان خبر داد ،وی تاکید کرد که برخی از این گروه ها در نظر دارند تا شیعیان را به شهروند درجه دوم تبدیل کنند و آنان را از فعالیت های سیاسی و پارلمانی دور سازند.

 

بحرین

26/2 – شهادت « جعفر الدرازی» جوان شیعه 22 ساله بحرینی، در اثر بازداشت طولانی مدت، عدم درمان و مورد شکنجه قرار گرفتن از نظر روحی و جسمی.

27/2- سر برآوردن  گروه افراطی که حامل افکاری هممچون القاعده هستند وشیعیان را تهدید می کنند

29/2- آتش زدن منزل شیخ « غازی السماک»  در منامه

3/3- تعرض به شیعیان حاضر در مراسم عزدارای  با استفاده از گاز اشک آور

4/3- دادگاه بحرینی 10 نفر از بازداشت شدگان را به حبس های 3 – 10 و 15 سال محاکمه نمود که در مجموع به 103 سال محکوم شدند.

در همین روز تلویزیون رسمی بحرین از افرادی برای مصاحبه دعوت به عمل آورد که دارای دیدگاه های ضد شیعی بودند.

5/3- ایجاد ایست های بازرسی و تفتیش در مناطقی با اکثریت شیعه، به طوری که ده ها جوان بدون هیچ دلیلی بازداشت شدند.

5/3- استخدام معلمان بیگانه، در حالی که بیش از 280 معلم شیعه بیکار  هستند.

11/3- بازداشت سه کودک شیعه در منطقه بنی جمره در شمال کشور

13/3 – تعیین حکم زندان 3 ساله برای کامل الهاشمی از علمای دینی شیعه بحرین به اتهام اهانت به پادشاه در خطبه جمعه مسجد بنی جمره

14/3- بازداشت شیخ « ریاض الحنی» از فعالان سیاسی، که بعد از بازداشت به نقطه نامعلومی انتقال داده شد.

15/3- تعرض به تابلو نوشته های دینی که به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) نصب شده بودند .

این ها تنها نمونه ای از تعرض هایی هستند که روزانه علیه شیعیان بحرین روی می دهد.

 

لبنان

28/2- تعرض به شیعیان منطقه وادی البقاع که دلیل اصلی آن سقوط 4 موشک از سوی گروه های مسلح مستقر در منطقه مرزی لبنان و سوریه بود.

15/3- شهادت یک تن از شیعیان و زخمی شدن 3 نفر دیگر در اثر پرتاب موشک در منطقه مرزی لبنان- سوریه

 

مالزی

17/3- بازداشت دست کم 200 زن و مرد شیعه به دلیل روی آوردن به مذهب تشیع و شرکت در بزرگداشت سالروز ولادت حضرت زینب (س)؛ به این صورت مسوولین نظامی قراری صادر کردند که طبق آن، روی آوردن به مذهب تشیع در کشور ممنوع است و پیروان آن مرتد از اسلام و کافر محسوب می شوند، در حالی که پیروان سایر ادیان از قبیل بودایی و یهودی و مسیحیان دارای آزادی دینی هستند.

 

مصر

5/3-  یکی از اعضای شورای سلفی از وجود اقداماتی پرده برداشت که  برای برخورد با گسترش تشیع به کار گرفته شدند و درنظر دارند با تشیع در تمام استان های کشور مبارزه کنند.

8/3- « طارق السهری» از اعضای حزب نور سلفی گفت: شیعیان در تلاش هستند تا امت عربی را نابود کنند .

 

سوریه

شیعیان کشور سوریه بیش از سه سال است که با گروه های تروریستی و افراطی مختلفی همچون الجبهه الاسلامیه و  داعش رو به رو هستند، گروه های تروریستی با هجوم به منازل شیعیان سر آنان را بریده، اعدام می کنند و یا به طور زنده دفن می نمایند؛ در این میان زنان و کودکان بیشترین گروه قربانی بودند و خسارت های زیادی به آنان وارد شد.

 

عربستان

2/3-  برخی از منابع خبری اعلام نمودند که دیدار ولیعهد  و نائب رییس شورای وزیران و همچنین وزیر دفاع به جزایر مالدیو؛ با هدف افزایش ارتباط با مسوولین محلی و حمایت از طرح های عربستان در برخورد با شیعیان صورت گرفت.

12/3- دادگاه جزایی عربستان « زاهر الزاهر» را به 8 سال زندان، ممنوعیت از سفر به مدت 8 سال و همچنین پرداخت غرامت 30 هزار ریال سعودی محکوم نمود؛ اتهام وی درمان یکی از معترضان عنوان شد که در اعتراضات القطیف با گلوله مسوولین امنیتی زخمی شده بود.

17/3- حکم زندان 7 ساله برای « عقیل الشاخوری» به اتهام مشارکت در اعتراضات القطیف

 

عراق

شیعیان شهرها و مناطق مختلف همچون مدينة الصدر، خان سعد، أبو دشير، منطقه سلمان بیک، کوی العسکری، الشعب والكرادة وكراج الامانة والزعفرانية والشعلة والصدر والبياع، بابل، مدینه الحله، حی القاهره، دیالی، باب البغداد، کربلا، منطقه النصر و السلام از سوی گروه های تروریستی مورد تعرض قرار گرفتند و صدها نفر از آنان شهید و زخمی شدند.

22/3- مرقد حضرت محمد بن امام علی الهادی علیه السلام در منطقه صلاح الدین مورد تعرض قرار گرفته و دیوارهای خارجی آن فرو ریخت.

 

ترکیه

20/3- در تعرض های جدید علیه شیعیان ترکیه، رجب طیب اردوغان در مصاحبه تلویزیونی با یکی از شبکه های خبری، شیعیان را متهم به دروغ و دورویی کرد.

 

منبع: شفقنا

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا