جهان اسلام

مسابقه بين‌المللي حفظ خطبه حضرت زينب در کربلای معلی

این مسابقه به طور همزمان در چهار استان دیگر عراق و نیز 16 کشور مختلف جهان برگزار گردید.

shiawaves2043.jpg - 172.28 kb

به گزارش خبرنگار شیعه وِیوز (shia waves) در کربلای معلی، مؤسسه حضرت زینب سلام الله علیها در آستان قدس حسینی، مسابقه حفظ خطبه حضرت زینب  سلام الله علیها  در مجلس یزید را به مدت سه روز ويژه خواهران در گروه‌های سنی مختلف برگزار کرد.

سعد الدين هاشم مهدي البنا، رئيس دفتر توليت آستان مقدس حسيني درباره اين مسابقه گفت:

این مسابقه به طور همزمان در چهار استان دیگر عراق و نیز 16 کشور مختلف جهان از جمله آلمان ، کانادا ، سوئد ، عربستان ، کویت، لبنان ، سوریه ، ایران و چهار شهر انگلیس برگزار گردید.

این مسابقه ویژه بانوان و بدون محدودیت سنی  برگزار شد که با استقبال بسیار خوبی رو به رو شد و به علت حضور کثیر شرکت کنندگان، مجبور شدیم علاوه بر صحن عقیله حضرت زینب سلام الله علیها، خیمه گاه را نیز برای این مسابقه آماده کنیم.

این مسابقه برای اولین بار است که برگزار می شود و با همت بعضی از دوستان در خارج از عراق، شاهد برگزاری این مسابقه در کشورهای مختلف بودیم و امیدواریم در مسابقه های بعدی شاهد حضور شرکت کنندگان بیشتری از کشورهای دیگرباشیم

همچنین یکی از شرکت کنندگان نوجوان این مسابقه گفت :

هدف من از شرکت در این مسابقه این است که بتوانم با این کار، شیوه و الگوی حضرت زینب سلام الله علیها را منتشر کنم 

گفتنی است این مسابقه در داخل صحن عقیله حضرت زینب سلام الله علیها و خیمه گاه حسینی برگزار شده و به ده نفر اول برگزيده، كمک هزينه سفر به زیارت امام رضا علیه السلام اهداء می ‌شود. 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا