جهان اسلام

دیدار جمعی از شیعیان یمن با حضرت آیت الله العظمی شیرازی

در حدّ جایگاه و توان صاحبان اراده، وظیفه تعیین می شود و این سخن، مضمون آیاتی از قرآن کریم و احادیث شریف خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام است. 

به گزارش شیعه ویوز ، جمعی از شیعیان یمن در شهر مقدس قم با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی دیدار کرده و از سوی معظم له مورد استقبال قرار گرفتند. 

در این دیدار مرجع عالیقدر ضمن رهنمودهایی فرمودند: در حدّ جایگاه و توان صاحبان اراده، وظیفه تعیین می شود و این سخن، مضمون آیاتی از قرآن کریم و احادیث شریف خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام است. 

ایشان در مقام توضیح این مطلب فرمودند: شما پس از 30 ـ 40 سال همگی سالخورده خواهید بود. بنابراین هریک از شما که تصمیم و اراده ای قوی تر داشته و در برابر مشکلات مقاوم تر و در گرفتاری ها صبورتر و در برخورد با دوستان بردبارتر باشد، چنین کسی قطعاً موفق تر از دیگران خواهد بود و در راه خدمت به اسلام و اهل بیت علیهم السلام توفیق بیشتری خواهد داشت. 

معظم له افزودند: خدای متعال می فرماید: «ادْفَعْ بِالَّتِی هِیَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِی بَیْنَکَ وَبَیْنَهُ عَدَاوَةٌ کَأَنَّهُ وَلِیٌّ حَمِیمٌ؛(فصلت/34) [بدی را] آنچه خود بهتر است دفع کن آنگاه کسی که میان تو و میان او دشمنی است گویی دوستی یکدل می گردد». 

نیز می فرماید: «وَمَا یُلَقَّاهَا إِلَّا الَّذِینَ صَبَرُوا وَمَا یُلَقَّاهَا إِلَّا ذُو حَظٍّ عَظِیمٍ؛(فصلت/35) و این [خصلت] را جز کسانی که شکیبا بوده اند نمی یابند و آن را جز صاحب بهره ای بزرگ نخواهد یافت». 

بنابراین هر یک از شما تصمیم بگیرد و اراده کند، مصداق این سخنان خدای متعال خواهد بود. 

مرجع عالیقدر تأکید کردند: از همین امروز و با عزمی راسخ و تصمیمی استوار و مقاومت و تحمل مشکلات و صبوری در برابر ناملایمات و بردباری با دوستان، توفیق هرچه بیشتر خود را در آینده به یاری خدای متعال به دست آورید. 

شایان ذکر است پس از این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید حسین شیرازی نیز در جمع میهمانان سخنانی ایراد کردند.

shiawaves1888.jpg - 114.36 kb

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا