جهان اسلام

حقوق بشر افغانستان: مهاجرین افغانستانی توسط نیروهای ایران به رودخانه انداخته شدند

کمیسیون مستقل حقوق‌ بشر افغانستان به تازگی با نشر گزارشی در مورد غرق شدن مهاجرین افغانی در مرز ایران اعلام کرد، مهاجران افغانستانی توسط نظامیان پاسگاه مرزی «ابراهیم خانی» که وابسته به نیروهای انتظامی ایران هستند شکنجه شده و

کمیسیون مستقل حقوق‌ بشر افغانستان به تازگی با نشر گزارشی در مورد غرق شدن مهاجرین افغانی در مرز ایران اعلام کرد، مهاجران افغانستانی توسط نظامیان پاسگاه مرزی «ابراهیم خانی» که وابسته به نیروهای انتظامی ایران هستند شکنجه شده و پس از آن بدون هیچ ابزار محافظتی مجبور به عبور از رودخانه هریرود شده‌اند.

به گزارش شیعه ویوز به نقل طلوع نیوز، در گزارش کمیسیون حقوق‌بشر از میان 18 گفت‌وگو شونده 8 تن که خودشان را نجات داده‌اند گفته‌اند که شماری از شهروندان افغانستانی از سوی نیروهای مرزی ایران به گلوله بسته شدند. این کمیسیون تاکید کرده در جریان تحقیقات در این مورد نباید سیاسی برخورد شود.

فرهنگ اضافه کرد: «مطابق با قوانین بین‌المللی باید با عاملان چنین نقض حقوق‌بشری برخورد جدی صورت بگیرد تا از تکرار چنین رویدادهایی جلوگیری شود».

در همین حال، عبدالستار حسینی یکی از اعضای هیأت تحقیق دولت افغانستان در مورد حادثه غرق شدن مهاجرین افغانی در مرز ایران گفته است: «دولت ایران باید نخست از افغانستان عذرخواهی کند، سپس تمام عاملان این قضیه را به دادگاه بکشاند و نام و مشخصات آنها در اختیار ما هست.

سفارت ایران در کابل هنوز در این مورد چیزی نگفته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا