جهان اسلام

راهپیمایی روز جهانی بقیع در پایتخت آمریکا از سفارت عربستان تا کاخ سفید

همزمان با سالگرد فاجعه تخریب بقیع به دست رژیم آل‌سعود، صدها نفر از مسلمانان آمریکا در واشنگتن پایتخت این کشور راهپیمایی کردند.

 

 

همزمان با سالگرد فاجعه تخریب بقیع به دست رژیم آل‌سعود، صدها نفر از مسلمانان آمریکا در واشنگتن پایتخت این کشور راهپیمایی کردند.

صدها تن از مسلمانان از شهرهای مختلف آمریکا، با حضور در پایتخت این کشور و تجمع در مقابل سفارت عربستان سعودی، ضمن محکوم کردن جنایت تخریب بقیع، خواستار بازسازی هر چه سریعتر حرم ائمه علیهم السلام در این قبرستان تاریخی شدند.

به گزارش شیعه ویوز، راهپیمایی با تجمع مقابل سفارت عربستان آغاز و با طی مسیر و تجمع مقابل کاخ سفید ادامه پیدا کرد.

در این تجمع دکتر سید مصطفی قزوینی از روحانی های شیعه مقیم آمریکا، طی سخنانی ضمن محکوم کردن جنایت عربستان سعودی در تخریب قبور ائمه بقیع، خواستار بازسازی هرچه سریعتر این مکان مقدس شد.

دکتر قزوینی در ادامه با اشاره به حمایت های عربستان سعودی از سنی های تندرو در سوریه، عراق، لیبی و یمن، از دولتمردان آمریکا خواست تا از همکاری و حمایت از عربستان و مشارکت در کشتار مردم بی گناه دست برداشته و فروش سلاح به این کشور را پایان دهند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته بود: «وهابی تروریست، مکان‌های مقدس را ترور نکنید»، «قبرستان بقیع را بازسازی کنید»، «عربستان منابع مالی تروریسم را تهیه می کند».

قرار است روز شنبه در شهرهای اوتاوای کانادا و شهر ژنو در سوئیس و روز یکشنبه در لندن پایتخت انگلیس تجمع مشابهی در مقابل سفارت عربستان سعودی برگزار شود.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا