جهان اسلام

آزاد شدن تردد انفرادی در مرز مهران ایران

پيش بيني می شود كه در ايام اربعين حسيني امسال بيش از ۲۰۰ هزار نفر مرز مهران را براي تردد خود انتخاب كنند

به گزارش شیعه ویوز ، فرمانداری شهرمرزی مهران تردد انفرادی به خاک عراق را آزاد کرد ،  این اقدام به علت حضور بی نظیر شیعیان در مرز و برای ورود به خاک عراق و شرکت دراربعین حسینی بزرگترین تجمع بشری عالم صورت گرفته است .

خروجی بین‌المللی و تجاری مهران در 90 کیلومتری جنوب شهر ایلام قرار دارد.و پيش بيني می شود كه در ايام اربعين حسيني امسال بيش از ۲۰۰ هزار نفر مرز مهران را براي تردد خود انتخاب كنند وهم چنین زائران اربعین حسینی از این پس از پرداخت عوارض معاف هستند .

این روند تا ششم دیماه امسال در مرز مهران محقق و اجرایی خواهد شد و مردم می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

یکی ازمسئولان زیربط در این باره گفت : پیش از این تردد از مرز مهران تنها به صورت کاروانی میسر بود که با تدابیر اندیشیده شده این مهم یعنی تردد انفرادی در مرز مهران و سفر به عتبات محقق شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر تردد در مرز بین‌المللی مهران بدون هیچ مشکلی و در امنیت و آرامش جریان دارد.

هم چنین در فرودگاه نجف اشرف نیز این روزها پذیرای خیل مشتاقان امام حسین علیه السلام است ،و شیعیان و دوستداران حسینی از سراسر دنیا به راحتی وارد خاک عراق می شوند و همانطور که مدیریت فرودگاه نجف پیشتر اعلام کرده بود ، تمهیدات ویژه ای در این فرودگاه  برای زوار اربعین حسینی  در نظر گرفته شده است .

گفتنی است در این فرودگاه برای مسافران که از کشور های خارجی به غیر از ایران ، وارد می شوند به راحتی ویزای اقامت موقت صادر می گردد .

 

 {mp4remote}http://host11.aparat.com//public/user_data/flv_video_new/287/cec80e5493414f5d46094d6700751130860706.mp4{/mp4remote}

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا