جهان اسلام

اقدام خصمانه دولت و پلیس ایالت سند علیه تحصن کنندگان شیعه در شهر کراچی پاکستان

اقدامات ضد شیعی حکومت پاکستان ادامه دارد.

 

اقدامات ضد شیعی حکومت پاکستان ادامه دارد.

دولت محلی ایالت سند پاکستان و پلیس شهر کراچی، در یکی از مراکز پلیس، شکایت نامه ای عمومی علیه شیعیان تحصن کننده مقابل منزل رئیس جمهوری پاکستان و مسئولان برگزاری این تحصن تنظیم کردند.

پلیس در این شکایت نامه اینگونه شرح داده است که خودروی پلیس در حین گشت زنی در منطقه مسکونی محمد علی واقع در خیابان فاطمه جناح شهر کراچی با تظاهرات کنندگانی مواجه گردید که از تاریخ 8 اردیبهشت ماه مقابل منزل «دکتر عارف علوی» رئیس جمهوری پاکستان به تحصن نشسته اند.

در ادامه این شکایت نامه عمومی نام برخی فعالان شیعه برده شده و ادعا شده که آنها 300 نفر مسلح به سلاح های سرد و گرم را در این تحصن رهبری کرده و اقداماتی منافی با امنیت ملی انجام می دهند.

تحصن کنندگان و فعالان اجتماعی بارها به شکل رسمی اعلام کرده اند که تحصن آنها مسالمت آمیز می باشد.

آنها در هر ساعت از روز با برپایی مجالس عزاداری اهلبیت علیهم السلام، نوحه خوانی و مراسم دعا به تحصن خود در گرمای 40 درجه ادامه می دهند.

هرچند این تحصن با بی اعتنایی رئیس جمهور پاکستان روبرو شده، اما شیعیان اعلام کرده اند تا تامین امنیت اجتماعی شیعیان و نیز اطلاع یافتن از وضعیت نزدیکان خود به این تحصن صلح آمیز ادامه خواهند داد.

این تحصن در اعتراض به عدم امنیت شیعیان و ربوده شدن فعالان شیعه، توسط وزارت اطلاعات پاکستان و سازمان امنیتی مرتبط با این وزارتخانه صورت گرفته است.

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا