جهان اسلام

اذعان ائتلاف بین‌المللی به کشتار 1257 غیرنظامی در عراق و سوریه

ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا، جدیدترین آمار غیر نظامیان قربانی حملات هوایی خود در خاک عراق و سوریه را اعلام کرد.

 

ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا، جدیدترین آمار غیر نظامیان قربانی حملات هوایی خود در خاک عراق و سوریه را اعلام کرد.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از سومریه نیوز، ائتلاف بین المللی مدعی مبارزه با تروریسم به رهبری آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که از آغاز عملیات خود در ماه آگوست سال 2014 تحت عنوان «عزم راسخ» تا پایان ماه گذشته میلادی، 34 هزار و 38 حمله هوایی در خاک عراق و سوریه انجام داده است.

ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا در بیانیه خود همچنین اذعان کرده که با استناد به اطلاعات در دسترس، برآورد می کند حملات هوایی آن در عراق و سوریه به بهانه مبارزه با سنی های تندروی داعش، ظرف 4 سال و 7 ماه به صورت «غیر عمد» جان دست کم هزار و 257 غیر نظامی را گرفته است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، ائتلاف بین المللی در ماه گذشته میلادی بررسی 147 گزارش مربوط به کشتار احتمالی غیر نظامیان در نتیجه حملات هوایی خود را به پایان رسانده و تنها صحت یکی از آنها که مربوط به بمباران یک انبار مهمات در عراق در 13 سپتامبر سال 2017 میلادی و 2 غیر نظامی را مجروح نموده، تایید کرده است.

این در حالی است که تا پایان ماه گذشته میلادی همچنان 146 گزارش مربوط به کشتار احتمالی غیر نظامیان در نتیجه حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا در عراق و سوریه در دست بررسی بوده که 5 مورد آنها پیشتر فاقد اعتبار قلمداد شده با این حال با استناد به اطلاعات جدید، مورد بازنگری قرار گرفتند.

ادعاهای ائتلاف بین المللی درباره تعداد جان باختگان غیر نظامی در حملات این ائتلاف در حالی مطرح می شود که گروه های مدنی و حقوق بشری فعال در عراق و سوریه این تعداد را بسیار بیشتر از این تعداد مطرح می کنند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا