جهان اسلام

هشدار سازمان ملل درباره فاسد شدن یک انبار بزرگ غلات در بندر حدیده یمن

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در سخنانی نسبت به فاسد شدن غلات مورد نیاز یمنی‌ها در سیلوهای شهر الحدیده، هشدار داد.

 

 

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در سخنانی نسبت به فاسد شدن غلات مورد نیاز یمنی‌ها در سیلوهای شهر الحدیده، هشدار داد.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از بی بی سی، «مارتین گریفیث» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن اظهار کرد، بیش از 5 ماه است که امکان دسترسی به انبار و سیلوهای غلات متعلق به سازمان برنامه جهانی غذا در کارخانه‌های تولید آرد گندم یمن وجود ندارد و این غلات و گندم های موجود این کارخانه ها در معرض فاسد شدن قرار دارند.

طبق این گزارش غلات مذکور غذای ۳.۷ میلیون شخص را به مدت یک ماه تأمین می‌کند.

گریفیث تاکید کرد که وی با توجه به مشارکت تمامی طرف‌های درگیر در یمن در گفت‌وگوها نسبت به یافتن راهی برای رسیدن به کارخانه تولید آرد در الحدیده امیدوار است.

وی افزود: تضمین دسترسی به کارخانه تولید آرد از جمله مسؤولیت‌های مشترک تمامی طرف‌های درگیر در یمن به شمار می‌رود و دستیابی امن، مداوم و بدون قید و شرط این امکان را برای سازمان ملل فراهم می‌کند تا غذای مورد نیاز برای افراد نیازمند را تا مدتی مهیا کند.

در بیانیه مشترک گریفیث و مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ‌کننده امدادهای ضروری ،همچنین آمده است که این سازمان بین‌المللی برای گسترش عملیات خود به منظور فراهم کردن کمک‌های لازم برای حدود ۱۲ میلیون شخص در مناطق مختلف یمن تلاش می‌کند.

همچنین مارتین گریفیث امروز وارد صنعا شد و هیئت صلیب سرخ جهانی نیز او را همراهی کردند.او قرار است با فرماندهان نیروهای یمنی به بررسی تکمیل تدابیر پرونده اسیران و مفقودین بپردازد.

این در حالی است که دو دور مذاکره در امان پایتخت اردن در زمینه تبادل اسیران به مشکل برخورده است.

قرار است گریفیث با مایکل لولیسگارد رئیس تیم ناظران بین‌المللی نیز در صنعا دیدار کرده و به بررسی نتایج دیدارهای الحدیده و  

به بررسی پیشنهادات ایجاد گذرگاه‌های امن برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق تحت کنترل نیروهای مردمی یمن بپردازند.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا