جهان اسلام

محکومیت حمله نیروهای امنیتی سعودی به شهر قطیف و کشتار شیعیان

سازمان دیده بان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ)، با صدور بیانیه ای  یورش نظامی به خانه های شیعیان در «قطیف» عربستان و کشتار آن ها را محکوم کرد. 

 

سازمان دیده بان حقوق شیعیان (شیعه رایتس واچ)، با صدور بیانیه ای  یورش نظامی به خانه های شیعیان در «قطیف» عربستان و کشتار آن ها را محکوم کرد. 

در بیانیه سازمان شیعه رایتس واچ – که نسخه ای از آن به  خبرگزاری شیعه ویوز رسیده – آمده است: 

 بر اساس گزارش های رسیده، نیروهای امنیتی سعودی طی عملیاتی با یورش به منازل مردم در شهر شیعه نشین القطیف،  6 تن از شیعیان را با شلیک گلوله به شهادت رساندند؛ عملیاتی که مغایر با حقوق بشر و حتی قوانین حاکم در این کشور است. 

این سازمان افزود: به گزارش منابع محلی و شاهدان عینی، نیروهای امنیتی تا دندان مسلح، ابتدا منطقه «الجش» در شهر شیعه نشین القطیف را محاصره کردند و سپس تعدادی از منازل معترضان – که مطالباتی جز اصلاح در نظام سیاسی و اقتصادی نداشته اند – را هدف شلیک مستقیم قرار دادند.

شیعه رایتس واچ ادامه داد: طی این عملیات غیر انسانی 6 تن با نام های «عبدالمحسن طاهر محمد الأسود»، «عمار ناصر علي آل أبوعبد الله»، «علي حسن علي آل أبوعبد الله»، «عبد المحسن عبد العزيز آل أبوعبد الله»، «محمد حسين مكي الشبيب» و «يحيى زكريا مهدي آل عمار» به شهادت رسیدند و یک تن به نام «على عادل جعفر تحيفه» نیز که مجروح شده بود، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. 

این سازمان حامی حقوق شیعیان جهان، ازمقامات حکومتی سعودی خواست با ملایمت در اداره امور کشوری، در سیاست های داخلی و خارجی خود تجدید نظر کنند، زیرا این رفتارها باعث قربانی شدن غیر نظامیان بی گناه و ظلم به آنان می شود.

سازمان دیده بان حقوق شیعیان جهان (شیعه رایتس واچ) در پایان تاکید کرد: سیاست عدم احترام به شهروندان از سوی حکام سعودی و به رسمیت نشناختن حقوق شهروندی معترضان، عملی غیر انسانی و مغایر با تمام قوانین بین المللی و حقوق بشری است، که در آینده عواقبی وخیم را در پی خواهد داشت و منجر به زوال حکومت می شود.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا