جهان اسلام

نشست ۳ روزه حکومت افغانستان با طالبان

افغانستان از نشستی 3روزه با گروه تروریستی طالبان خبر داد. 

 

افغانستان از نشستی 3روزه با گروه تروریستی طالبان خبر داد. 

ارگ ریاست جمهوری افغانستان، بنا به دیدار نمایندگان این حکومت با گروه تروریستی طالبان در امارات متحده عربی،‌ اعلامیه‌ای را در صفحه توئیتر خود منتشر کرد که در آن آورده است: هیئت مذاکره کننده افغانستان با مدیریت عبدالسلام رحیمی، مسئول دفتر ریاست جمهوری برای شروع گفت‌وگوهای جدید با این گروه تروریستی و آمادگی برای برگزاری نشست رو در رو وارد ابوظبی شده است.

همچنین در توئیتر ارگ ریاست جمهوری افغانستان می‌خوانیم که رحیمی به عنوان مسئول هیئت مذاکره کننده با زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز دیدار کرده و قرار شده است که طی هفته جاری با نمایندگان امارات متحده عربی و عربستان سعودی نیز دیدار کند.

نشست هیئت مذاکره کننده حکومت افغانستان با نمایندگان گروه تروریستی طالبان، سه روزه خواهد بود.

بر اساس گزارش‌ها،‌ هیئت مذاکره کننده حکومت افغانستان، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان،‌ چهار عضو شورای رهبری طالبان (شورای کویته) و چند مقام ارشد سیاسی و نظامی از پاکستان در ابوظبی حضور دارند.

گفتنی است،‌ خلیل‌زاد با نمایندگان گروه تروریستی طالبان در امارات متحده عربی دیدار کرده است. اما تاکنون درباره این موضوع که گفت‌وگو بر سر چه مسائلی بوده و به چه نتایجی منجر شده، مطلبی منتشر نشده است.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا