جهان اسلام

هشدار سازمان ملل درباره حمله ائتلاف سعودی به بندر الحدیده یمن

یک نهاد وابسته به سازمان ملل متحد درباره حمله ائتلاف سعودی به بندر الحدیده یمن هشدار داد.

 

یک نهاد وابسته به سازمان ملل متحد درباره حمله ائتلاف سعودی به بندر الحدیده یمن هشدار داد.

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل متحد درباره حمله ائتلاف سعودی به بندر الحدیده یمن هشدار داده و اعلام کرد که فعالیت این بندر در 2 هفته گذشته به علت خودداری شرکت های کشتیرانی از اعزام کشتی های حامل تدارکات و مواد غذایی به دلیل ناامنی های اخیر، تقریبا به نصف کاهش یافته است.

هروه ورهوسل، سخنگوی برنامه جهانی غذا گفت که این سازمان به شدت نگران کاهش حدود 50 درصدی فعالیت بندر الحدیده در 2 هفته گذشته است، زیرا ظاهرا شرکت های کشتیرانی به علت ناامنی بسیار شدید در این بندر، از ورود به آن خودداری می کنند.

وی افزود: برنامه جهانی غذا که همه ماهه سهمیه مواد غذایی در اختیار 8 میلیون یمنی قرار می دهد، 2 ماه ذخیره در این کشور فقیر دارد و هرگونه اختلال در عملیات این بندر، مانع تلاش های انسان دوستانه برای جلوگیری از گرسنگی و همچنین افزایش بیشتر بهای این مواد در بازار و در نتیجه دشواری تهیه مواد غذایی برای بیشتر خانواده های یمن خواهد شد.

بندر الحدیده در فاصله 265 کیلومتری صنعا پایتخت یمن قرار دارد و دروازه واردات بیش از 70 درصد کمک‌های بین المللی و کالاهای اساسی به این کشور جنگ زده برای تامین نیازهای مردم است.

جنگ خانمان سوز یمن توسط عربستان سعودی با تدارک ائتلافی از برخی کشورهای عربی و کمک های قدرت های غربی در فرودین 94 آغاز شد و یمن را به نابودی کشید.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا