جهان اسلام

زلزله در عراق ۲ کشته و ۱۰۲ مصدوم بر جای گذاشت

مسئولان عراقی از جان باختن و مصدوم شدن بیش از صد نفر در پی وقوع زمین لرزه شدید در نزدیکی مرز این کشور و ایران خبر دادند.

 

مسئولان عراقی از جان باختن و مصدوم شدن بیش از صد نفر در پی وقوع زمین لرزه شدید در نزدیکی مرز این کشور و ایران خبر دادند.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از «ان آر تی»، «آرام احمد» مسئول بخش اورژانس بیمارستان «شهید هژار» در شهر «کلار» در جنوب استان سلیمانیه در شمال شرق عراق اعلام کرد که زمین لرزه شامگاه یک شنبه در نزدیکی مرز این کشور با ایران در مجموع جان 2 تن را گرفته و ۱۰۲ زخمی بر جای گذاشته است.

مسئول بخش اورژانس بیمارستان مذکور در کلار در گفت و گو با ان آر تی در این باره تاکید کرد که ترس و اضطراب ناشی از وقوع زمین لرزه اخیر باعث شده یک مرد ۶۸ ساله و یک زن ۶۵ ساله در این شهر کردنشین واقع در نزدیکی مرز ایران و در همجواری شهر «قصر شیرین» در غرب استان کرمانشاه، جان خود را از دست بدهند.

به گفته احمد، در نتیجه زمین لرزه همچنین ۴۳ نفر در شهر کلار، ۵۲ نفر در شهر نزدیک و کردنشین «خانقین» در شمال شرق استان دیاله در شرق عراق و 7 تن دیگر را نیز در شهر «کفری» در شمال این استان مرزی مصدوم و روانه بیمارستان شده اند که بیشتر آنها زن هستند و از ترس، بیهوش شده اند.

این در حالی است که در ساعت ۲۰ و ۷ دقیقه و ۳۱ ثانیه شامگاه یک شنبه زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۴ درجه در مقیاس ریشتر و در عمق هفت کیلومتری، حوالی شهر «سرپل ذهاب» در غرب استان کرمانشاه را لرزاند که در استان های ایلام، لرستان، همدان، کردستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی نیز احساس شد و تاکنون ۷۱۶ مصدوم را در پی داشته است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا