جهان اسلام

شهید و مجروح شدن ۹ شهروند یمنی در حمله ائتلاف سعودی

حمله ائتلاف سعودی به یمن، 5 شهید و 4 مجروح برجای گذاشت.

 

حمله ائتلاف سعودی به یمن، 5 شهید و 4 مجروح برجای گذاشت.

منابع رسانه ای یمنی اعلام کردند که جنگنده های ائتلاف سعودی در ادامه نقض آتش بس، یک پمپ بنزین در نزدیکی بازار سنتی «الهیجه» در استان حجه واقع در شمال غرب صنعا را بمباران کردند که در جریان آن 5 نفر شهید و 4 تن دیگر مجروح شدند.

این درحالی است که ائتلاف سعودی به سرکردگی عربستان هفته گذشته مدعی شد که در راستای آمادگی برای مذاکرات صلح یمن که قرار است اوایل دسامبر (10 آذر به بعد) در شهر استکهلم سوئد برگزار شود، حملات خود به یمن را متوقف کرده است.

از سوی دیگر، رسانه های یمنی اعلام کردند که جنگنده های ائتلاف سعودی در ادامه نقض آتش بس ادعایی خود، مناطق مختلف الحدیده شامل «الجراحی» و «التحیتا» را بیش از 10 نوبت بمباران کردند، که تاکنون از تلفات احتمالی این حملات، جزئیاتی منتشر نشده است.

عربستان سعودی با تدارک ائتلافی از برخی کشورهای عربی و با حمایت قدرت های بزرگ غربی حمنلات ویرانگر خود به یمن را از فروردین ماه سال 94 آغاز نمود.

این حملات که به گفته سخنگوی ائتلاف سعودی با هدف بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستوفی یمن آغاز شد، تاکنون علاوه بر گرفتن جان ده هزار یمنی و یا مجروح نمودن آنها، بسیاری از زیرساخت های این کشور را از بین برده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا