جهان اسلام

رسانه های افغانستان؛ مالستان سقوط کرد

یکی دیگر از شهرستان های ولایت غزنی سقوط کرد.

 

یکی دیگر از شهرستان های ولایت غزنی سقوط کرد.

رسانه های افغانستان از سقوط «میرآدینه» مرکز شهر «مالستان» واقع در ولایت غزنی افغانستان به دست سنی های تندروی طالبان خبر می دهند.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از رسانه های افغانستان، عناصر تروریستی طالبان در این حمله مجهز به سلاح های سنگین، تانک و دوربین های دید در شب بوده اند.

محمدشریف یفتلی؛ رئیس ستاد ارتش ملی افغانستان در واکنش به این خبر مدعی شده که به زودی وضعیت در شهرستان مالستان و جاغوری تغییر خواهد کرد.

این در حالی است که، به گفته منابع محلی هنوز حتی نیروی کمکی نیز به این منطقه فرستاده نشده و اگر حمایت فوری هوایی و حضور نیروهای ارتش صورت نگیرد، احتمال بروز فاجعه ای دیگر در این منطقه وجود دارد.

مالستان و جاغوری دو شهرستان شیعه نشین و امن ولایت غزنی بوده اند که در چند روز اخیر به دلیل حملات سنی های تندرو، نا امن گشته اند.

پیش از این نیز شیعه رایتس واچ، ضمن محکوم نمودن بی تدبیری های حکومت افغانستان و برخوردهای قومی ـ مذهبی مسئولان این کشور با مشکلات، دولتمردان افغان را مسئول جان شیعیان و خصوصا به اسارت گرفته شدگان دانسته و از مسئولان این کشور و ائتلاف بین المللی حاضر در افغانستان خواست تا در اقدامی فوری این شیعیان را آزاد نمایند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا