جهان اسلام

کشف ۲۰۲ گور دسته‌جمعی حاوی اجساد هزاران قربانی داعش در عراق

سازمان ملل از کشف بیش از ۲۰۰ گور دسته جمعی حاوی اجساد هزاران تن از قربانیان سنی های تندروی داعش در مناطق آزاد شده از دست این گروهک تروریستی در عراق خبر داد.

 

سازمان ملل از کشف بیش از ۲۰۰ گور دسته جمعی حاوی اجساد هزاران تن از قربانیان سنی های تندروی داعش در مناطق آزاد شده از دست این گروهک تروریستی در عراق خبر داد.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی اعلام کرد که تاکنون بیش از ۲۰۰ گور دست جمعی حاوی نزدیک به ۱۲ هزار جسد در استان های مختلف عراق و در مناطقی که طی سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ میلادی تحت کنترل گروهک تروریستی داعش بودند، کشف شده است.

در این گزارش که از سوی هیئت مساعدت سازمان ملل در عراق (یونامی) و دفتر کمیسر عالی حقوق بشر سازمان صادر شده، آمده که بر اساس اطلاعات دریافتی آنها از مقامات عراقی، تاکنون ۲۰۲ گور دست جمعی در این کشور کشف شده و بیشتر آنها نیز در استان های سنی نشین نینوا، کرکوک و صلاح الدین در شمال و الانبار در غرب کشور قرار دارند.

سازمان ملل در گزارش خود ضمن اعلام این که برآورد می شود اجساد بین 6 تا بیش از ۱۲ هزار تن از قربانیان داعش از جمله زنان، کودکان، افراد سالمند و معلول، نیروهای کار خارجی و نیروهای نظامی و امنیتی در این گورهای دست جمعی وجود داشته باشد، از مقامات عراقی درخواست کرده که از اماکن این گورها محافظت کنند تا شواهد مربوط به جنایت استخراج گردد و در رابطه با سرنوشت افراد مفقود شده نیز به خانواده های آنها توضیح داده شود.

در این گزارش همچنین آمده که در جریان عملیات اکتشاف در ۲۸ گور دست جمعی شامل ۲۳ گور در استان صلاح الدین، سه گور در استان دیاله در شرق عراق و در نزدیکی مرز ایران و یک گور دیگر نیز در استان نینوا، هزار و ۲۵۸ جسد بیرون آورده شده است.

در حالی که در برخی از این گورهای دست جمعی اجساد شمار اندکی از قربانیان داعش پیدا شده، گمان می رود در گورهای دیگر اجساد هزاران تن از قربانیان سنی های تندرو وجود داشته باشد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا