جهان اسلام

سقوط خوگیانی در ولایت غزنی و محاصره تقریبی شعر غزنی توسط سنی های تندروی طالبان در افغانستان

شهرستان خوگیانی از توابع ولایت غزنی افغانستان در حمله سنی هلای تندروی طالبان سقوط کرده و به گفته منابع محلی هم اکنون در کنترل این تروریست ها ست.

 

شهرستان خوگیانی از توابع ولایت غزنی افغانستان در حمله سنی هلای تندروی طالبان سقوط کرده و به گفته منابع محلی هم اکنون در کنترل این تروریست ها ست.

منابع رسمی‌ حکومت افغانستان اما خبر سقوط شهرستان خوگیانی را تایید یا تکذیب نکرده اند.

گفته می شود بیشتر‌ شبکه های مخابراتی در شهرستان خوگیانی غیر فعال و ارتباط تلفنی با این شهرستان قطع شده و اخبار دقیقی از داخل شهرستان در دست نیست.

در خبری دیگر یک نماینده مردم غزنی در مجلس افغانستان، از عدم توجه حکومت به وضعیت ناگوار امنیتی غزنی انتقاد کرده و ضمن ابراز نگرانی از سقوط دوباره این شهر توسط عناصر طالبان، خواهان توجه جدی مقامات امنیتی به این شهر و دیگر شهرهای ولایت غزنی شد.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از آوا، عارف رحمانی؛ در مورد وضعیت ناگوار امنیتی غزنی گفت: بیشتر شهرستان های غزنی سقوط کرده و نیروهای امنیتی از شهرستان های این ولایت به مرکز شهر عقب نشینی کرده اند؛ اما با وجود تجمع همه نیروهای امنیتی در مرکز غزنی، حکومت فعلا حتی توان تأمین امنیت شهر را هم ندارد.

وی از مقامات مسئول خواست که اگر خود را واقعا مسئول تامین امنیت مردم می دانند، صادقانه و به ‌دور از مسایل سیاسی و قومی برای بهبود وضع امنیتی ناگوار غزنی اقدام موثری انجام دهند.

پیش از این نیز، سازمان دیدبان حقوق شیعیان جهان (شیعه رایتس واچ) با صدور بیانیه ای ضمن اشاره به جنایت های سنی های تندرو در کشور افغانستان، در باره پیامدهای سقوط شهرستان های ولایت عزنی و نیز مرکز این ولایت هشدار داده بود.

این سازمان با تاکید بر این مطلب که جان شهروندان شیعه، خصوصا هزاره ها در افغانستان و نیز در غزنی در خطر است، حکومت این کشور را مسئول تامین امنیت آنها دانسته و از مقامات این کشور خواسته بود تا به وظائف خود عمل نمایند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا