جهان اسلام

سازمان عفو بین الملل: سکوت در برابر اعمال خشونت آمیز آل سعود کافی است

سازمان عفو بین الملل از کشور های عضو سازمان ملل خواست به سکوت خود در قبال عربستان سعودی پایان داده و جنایت های آن را مورد بررسی قرار دهند.

 

سازمان عفو بین الملل از کشور های عضو سازمان ملل خواست به سکوت خود در قبال عربستان سعودی پایان داده و جنایت های آن را مورد بررسی قرار دهند.

این سازمان اشاره کرد: با بررسی پرونده حقوق بشر عربستان سعودی در ژنو در دوشنبه آینده، 193 کشور عضو سازمان ملل مورد محک قرار می گیرند.

عفو بین الملل تاکید کرد: کشور های عضو سازمان ملل باید برای جلوگیری از وقوع بیش از پیش نقض حقوق بشر در عربستان و یمن، اعمال خشونت آمیز آل سعود را با دقت مورد بررسی قرار دهند.

این سازمان سرکوب منتقدان در عربستان را محکوم و جهان را به تجاهل در برابر این سرکوب متهم کرد.

سازمان ادامه داد: سرکوب منتقدین که به دست حکومت سعودی انجام گرفته و نمونه آن قتل جمال خاشقجی است، از سوی کشور های عضو سازمان ملل نادیده گرفته شده.

سازمان عفو تاکید کرد: قتل وحشیانه خاشقجی نشان داد که مقامات عربستان سعودی تا چه مقدار در سرکوب مخالفان مسالمت آمیز پیش خواهد رفت و این مسئله از زمان ولیعهدی بن سلمان شدت گرفته است.

این سازمان تصریح کرد: جامعه بین الملل باید دولت سعودی را به خاطر سرکوب مستمر حقوق بشر در عربستان و تجاوز آن در یمن مورد حسابرسی قرار دهد.

سازمان عفو بین الملل همچنین، حکومت های تأثیر گذار بر عربستان سعودی را به تلاش برای جلوگیری از وقوع تجاوزات بیشتر دعوت نمود و آل سعود را به انجام اصلاحاتی واقعی در حقوق بشر از جمله؛ آزادی فوری و بدون قید و شرط زندانیان آزادی بیان تشویق کرد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا