جهان اسلام

موکبی که به زائران ناشنوا خدمات‌رسانی می‌کند

در میان هزاران موکب حسینی که این روزها در کربلای معلی برپا شده‌اند، موکبی با بیش از 150 خادم وجود دارد که به زائران ناشنوا خدمات‌رسانی می‌کنند.

 

در میان هزاران موکب حسینی که این روزها در کربلای معلی برپا شده‌اند، موکبی با بیش از 150 خادم وجود دارد که به زائران ناشنوا خدمات‌رسانی می‌کنند.

آنها با حرکات دست‌ها و اشاره‌های صورت با یکدیگر صحبت می‌کنند، تمامی کسانی که آنها را در موکب خادمان ناشنوای امام حسین علیه السلام  در مرکز شهر مقدس کربلا می ‌بینند، جذب آنها می‌شوند.

«ضیاء جعفر هاشم»، مسئول این موکب اظهار داشت: این موکب در سال 2007 تاسیس شد و در طول ایام زیارت اربعین حسینی برقرار بوده و برای زائران غذا تهیه می‌کند.

هاشم افزود: هر شخص در این موکب بدون هیچ مشکل یا تاخیری وظیفه خود را انجام می‌دهد، چرا که آنها خدمت رسانی به زائران را طی این سال ها آموخته و وظیفه خود می ‌دانند.

این موکب، علاوه بر پذیرایی از همه زائران حسین، بیشتر میزبان زائران ناشنوا و معلولانی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، ایران و عراق است به طوری که به مرکز خدمت ‌دهی ناشنوایان به زائران حسینی تبدیل شده است.

مسئول این موکب در ادامه گفت: همه مواد غذایی مورد مصرف این موکب، از طرف اعضای این موکب با وجود وضعیت مالی ضعیفشان جمع‌آوری شده‌اند چرا که آنها درآمدهای کمی دارند و از حقوق خود در استخدام و کار محروم هستند.

«علی حسین»، مترجم زبان اشاره گفت: بیشتر زائرانی که به این موکب می‌آیند، ابراز خرسندی کرده و با ناشنوایان همدردی کردند.

شایان ذکر است، شهر مقدس کربلا شاهد استقبال گسترده زائران عرب و غیر عرب از تمامی طوایف، قومیت‌ها و ملیت ها برای شرکت در مراسم زیارت میلیونی اربعین حسینی است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا