جهان اسلام

صدور ۱.۱ میلیون روادید برای زائران اربعین حسینی

وزارت خارجه عراق اعلام کرد که تاکنون برای بیش از یک میلیون زائر اربعین حسینی، روادید ورود به این کشور صادر شده است.

 

وزارت خارجه عراق اعلام کرد که تاکنون برای بیش از یک میلیون زائر اربعین حسینی، روادید ورود به این کشور صادر شده است.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از سومریه نیوز، «احمد محجوب» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق بعد از ظهر امروز (یک شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این وزارتخانه با فراخوان همه کارکنان خود در هیئت های دیپلماتیک و کنسولی، با سرعت رو به افزایشی به تکمیل اقدامات صدور روادید ورود برای زائران غیر عراقی اربعین حسینی ادامه می دهد.

سخنگوی وزارت خارجه عراق با اعلام این که این مسئله بیشتر در سفارتخانه این کشور در تهران و دفاتر موقت در جریان است، تاکید کرد که تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار روادید ورود برای زائران غیر عراقی عتبات عالیات در اربعین امام حسین علیه السلام صادر شده است.

هر ساله میلیون ها تن از شیعیان از داخل و خارج عراق به مناسبت چهلمین روز از شهادت امام حسین علیه السلام خود را به شهر مقدس کربلا می رسانند.

شایان ذکر است، به گفته فعالان ایرانی هرچند ایران در زیارت میلیونی اربعین امسال، سعی نموده با توجه به نرخ بی سابقه ارزهای خارجی در این کشور خدماتی را به شهروندان ارائه نماید، ولی به گفته رسانه های این کشور به دلیل عدم هماهنگی کافی فی مابین سازمان های مربوطه با سفارت عراق، بسیاری از زائران اربعین حسین با مشکل مواجه شده اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا