جهان اسلام

رئیس برنامه جهانی غذای سازمان ملل: بزرگترین بحران گرسنگی دنیا در یمن

«دیوید بیزلی» رئیس برنامه جهانی غذای سازمان ملل در مصاحبه ای اعلام کرده که بزرگترین بحران گرسنگی دنیا حاکم بر کشور یمن است.

 

«دیوید بیزلی» رئیس برنامه جهانی غذای سازمان ملل در مصاحبه ای اعلام کرده که بزرگترین بحران گرسنگی دنیا حاکم بر کشور یمن است.

به گزارش شیعه ویوز، بیزلی که با روزنامه تاگس اشپیگل به گفتگو پرداخته، افزوده است: حدود دو سوم یمنی ها به کمک برای زنده ماندن نیاز دارند که تعداد آن ها حدود 18 میلیون نفر است و تقریبا نیمی از آن ها در آستانه مرگ حاصل از گرسنگی قرار دارند. ما در حال حاضر حدود 8 میلیون   نفر از این انسان ها را تامین غذایی می کنیم.

وی درباره علت شرایط فاجعه باری که در یمن ایجاد شده، نیز گفت: جنگ وحشیانه سال ها این کشور را در رنج قرار داده و منابع آن ها در حال از دست رفتن است. آن ها هیچ پول و شغلی ندارند و هزینه ها در این کشور بسیار بالا بوده و زیرساخت‌ها تقریبا تخریب شده اند. 

بیزلی ادامه داد: خیلی ها نمی دانند آیا و از کجا وعده غذایی بعدی خود را دریافت کنند و اگر به زودی یک راه حل سیاسی در این کشور شکل نگیرد یک فاجعه گرسنگی وخیم رخ خواهد داد. فاجعه ای که ما هنوز آن را تجربه نکرده ایم.

رئیس برنامه جهانی غذای سازمان ملل، درباره سختی های کار سازمان برنامه جهانی غذا برای کمک رسانی به یمن نیز گفت: این جنگ کار ما را به شدت سخت کرده است. ما باید همواره با احزاب جنگی مختلف درباره دسترسی به نیازمندان در این کشور مذاکره کنیم، در این مسیر مسلما باید امنیت امدادگران تضمین شود و این کار ساده ای نیست. 

وی بندر الحدیده را از اهمیت بالایی برای امداد رسانی برخوردار دانسته و گفت: ما در پی درگیری ها در این منطقه مجبور شدیم ارسال کمک های خود از طریق این بندر را متوقف کنیم و این مسئله با نگاهی به گرسنگی در این کشور عواقب وخیمی داشته و نگران کننده است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا