جهان اسلام

عراق از کاهش شدید شمار زائران ایرانی عتبات عالیات خبر داد

سازمان گردشگری عراق تاکید کرد که شمار زائران ایرانی عتبات عالیات به دلیل «بحران مالی» این کشور به شدت کاهش یافته است.

 

سازمان گردشگری عراق تاکید کرد که شمار زائران ایرانی عتبات عالیات به دلیل «بحران مالی» این کشور به شدت کاهش یافته است.

به گزارش شیعه ویوز به نقل از پایگاه خبری «بغداد پست»، «محمد الرفیعی»، مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان گردشگری عراق طی سخنانی اعلام کرد که تحریم های اقتصادی اخیر آمریکا بر ایران و کاهش ارزش ریال، باعث کاهش شدید شمار زائران ایرانی در عراق شده اند.

بر اساس این گزارش، مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان گردشگری عراق در این باره اظهار داشت: شمار زائران ایرانی از 5هزار زائر در روز به تنها ۴۰۰ زائر کاهش یافته جایی که از آغاز ماه گوست جاری تاکنون (چهار هفته) تنها ۱۰ هزار زائر از ایران وارد عراق شده اند.

الرفیعی ضمن هشدار نسبت به این که این آمار یک فاجعه واقعی برای وضعیت اقتصادی عراق به شمار می آید، تاکید کرد که صنعت گردشگری در استان های نجف اشرف و کربلای معلی از این مسئله به شدت تاثیر پذیرفته به ویژه بخش های هتلداری و رستوران که فعالیت آنها تا حد زیادی به زائران ایرانی وابسته است.

پیش از این، مسئول بخش رسانه ای آستان مقدس حسینی نیز با اشاره به کاهش ارزش ریال ایران، تعداد زائران ایرانی کربلای معلی در عید قربان و روز عرفه را تنها چند صد تن اعلام کرده بود.

جمال الدین الشهرستانی افزود: این در حالی است که طی سالهای گذشته در زیارت های میلیونی نظیر روز عرفه، حضور ایرانیان در شهر مقدس کربلا کاملا محسوس بوده و به بیش از 25هزار تن می رسید.

اکثر زائران امسال ایام عرفه و عید سعید قربان جدای از عراقی‌ها، شیعیان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، هند، پاکستان وکشورهای اروپایی بودند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا