جهان اسلام

بیانیه بنیاد آیت الله العظمی شیرازی به مناسبت حلول عید سعید قربان

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی، به مناسبت حلول عید سعید قربان، بیانیه ای صادر کرد .

 

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی، به مناسبت حلول عید سعید قربان، بیانیه ای صادر کرد.

این بنیاد، در بیانیه خود از کلیه رسانه های خبری خواست، در پوشش اخبار و گزارش ها رعایت صداقت کامل را در نظر داشته باشند و در این راستا به گروه های مختلف مسلمانان ظلم نکنند.

به گزارش شیعه ویوز، در این بیانیه آمده است:  بار دیگر عید سعید قربان فرا رسید و امت اسلامی همچنان با مشکلات گوناگون و چالش هایی بزرگ دسته و پنجه نرم می کنند.

این بیانیه ادامه داد:  با این حال، مایه تاسف است که هر روز شاهد انتشار اکاذیب، شایعات و تهمت های ناروا  در رسانه های مختلف هستیم .

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی در این بیانیه افزود: رسانه های ارتباط جمعی نیز در نشر این اخبار سهیم هستند، رسانه هایی که به منبع تغذیه خبر، تحلیل آن و پایگاهی برای بیان ایده و نظرات جامعه تبدیل شده اند.

این بنیاد ادامه داد: در همین زمینه و به عنوان مثال می توان به دروغ ها، شایعات و تهمت هایی که به مدرسه آیت الله العظمی شیرازی (مدظله)،  و تربیت اصیل آن بر پایه مذهب شیعه و کلام اهل بیت علیهم السلام، اشاره کرد،  که از سوی برخی رسانه های وابسته،  به تروریسم و خشونت پراکنی متهم می شوند .

بنیاد جهانی آیت الله العظمی شیرازی در پایان بیانیه خود، با اشاره به اصول و مبانی این مدرسه علمیه آورده است:

این مدرسه علمیه همیشه از انواع خشونت در جامعه ابراز انزجار می کند، همان طور که مرجع راحل آیت الله العظمی سید محمد شیرازی (رحمت الله علیه)، بر عدم خشونت – خصوصا خشونت زبانی – به همگان سفارش کردند و همیشه بر صلح، نرم خویی و خوش رفتاری در گفتگو، مباحثه، مناقشه و اموری از این قبیل، تاکید داشتند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا