جهان اسلام

اعتراض شیعیان بحرین به تعیین امام جماعت برای مسجد «الدراز» از سوی حکومت

اقدام وزیر دادگستری بحرین در معرفی خطیب «مسجد جامع امام صادق» منطقه «الدراز»،  با واکنش تند شیعیان این منطقه همراه شده است.

 

اقدام وزیر دادگستری بحرین در معرفی خطیب «مسجد جامع امام صادق» منطقه «الدراز»،  با واکنش تند شیعیان این منطقه همراه شده است.

ساکنان منطقه الدراز بحرین، ضمن اعلام مخالفت با اقدام وزارت دادگستری این کشور در معرفی خطیب مسجد جامع الدراز، خواستار جلوگیری از دخالت این وزارت خانه در مسائل دینی شیعیان شدند.

خبر‌ها حاکی از اقدام «خالد بن علی آل خلیفه» وزیر دادگستری بحرین در معرفی خطیب مسجد جامع الدراز پیش از اجازه برگزاری مجدد نماز در این مسجد است. 

ساکنان الدراز در بیانیه‌ای اعلام کردند: اگر چه پس از دو سال محاصره منطقه الدراز،  حدود یک ماه قبل، این محاصره  پایان یافت، اما مقامات رسمی بحرین همچنان از برگزاری نماز در روز جمعه، در این منطقه جلوگیری می‌کنند و آن را ممنوع اعلام کرده اند.

در این بیانیه آمده است:  نماز یک فریضه ی کاملا دینی است و هیچ ارگان یا شخصی حق دخالت در این زمینه و تعیین شیوه، روش و یا ملزومات آن،  و اینکه چه کسی در آن نماز بخواند و چه کسی امام جماعت آن شود را ندارد.

این بیانیه افزود: آنچه مقامات بحرین انجام می‌دهند، مصادره آشکار حق برگزاری مراسم های دینی از طریق تلاش برای اعمال یک رویکرد خاص است،  که به طور مستقیم و غیر مستقیم صورت می‌گیرد.

اهالی الدراز اعلام کردند:  یک صد و هجده هفته است  که به بهانه‌های مختلف از برگزاری نماز جلوگیری شده،  و این چیزی است که هیچ دینی آن را تایید نمی‌کند و هیچ شریعتی راضی به آن نمی‌شود و هیچ قانونی آن را نمی پذیرد.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا