جهان اسلام

وزارت کشور افغانستان: ۸۵۰ تروریست ظرف یک هفته کشته، زخمی و دستگیر شدند

وزارت کشور افغانستان از کشته و زخمی شدن و دستگیری صدها تن از سنی های تندروی عضو گروه های تروریستی در این کشور ظرف یک هفته اخیر خبر داد.

 

 

وزارت کشور افغانستان از کشته و زخمی شدن و دستگیری صدها تن از سنی های تندروی عضو گروه های تروریستی در این کشور ظرف یک هفته اخیر خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت کشور افغانستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که عملیات نیروهای امنیتی با پشتیبانی یگان های ارتش و نیروی هوایی در ۱۷ ولایت این کشور طی هفته گذشته، خسارت زیادی به گروه های تروریستی وارد کرده و در مجموع ۸۵۰ نفر از تروریست ها به هلاکت رسیده، زخمی و دستگیر شدند و سلاح و مهمات آنها نیز کشف و ضبط شد.

بر اساس این گزارش، وزارت کشور افغانستان در بیانیه خود ضمن اعلام این که ۳۴ عملیات زمینی و ۷۷ حمله هوایی هفته گذشته علیه پایگاه های گروه های تروریستی در ولایت های پروان، ننگرهار، کُنر، پکتیا، خوست، غزنی، میدان، زابل، قندهار، ارزگان، هلمند، نیمروز، فراه، فاریاب، بلخ، جوزجان و قندوز، به هلاکت ۵۴۹ تروریست، زخمی شدن ۲۵۰ تن و دستگیری ۵۱ تروریست دیگر منجر شده، تاکید کرد که نیروهای این کشور در جریان این رشته عملیات ۴۱ قبضه سلاح، ۱۶ گلوله توپ سنگین، ۴۲ بمب دست ساز و دو خودروی متعلق به سنی های تندرو را کشف و ضبط کردند.

این وزارتخانه در بیانیه دیگری در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نیز از کشف ۲۲ تفنگ کلاشنیکف، پنج سلاح کمری، سه بمب دست ساز و مقادیری فشنگ در جریان عملیات بازرسی روز جمعه نیروهای افغان در شهر کابل، پایتخت این کشور خبر داد.

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا