جهان اسلام

ورود ده‌ها اتوبوس به فوعه و کفریا برای انتقال اهالی به مناطق امن سوریه

دهها اتوبوس وارد دو شهر شیعه نشین فوعه و کفریا شدند تا تعدادی از ساکنان این دو شهر را به مناطق دیگر منتقل کنند.

 

دهها اتوبوس وارد دو شهر شیعه نشین فوعه و کفریا شدند تا تعدادی از ساکنان این دو شهر را به مناطق دیگر منتقل کنند.

حدود 120 دستگاه اتوبوس وارد دو شهر شیعه نشین فوعه و کفریا در شمال سوریه شدند تا اهالی این دو شهر را که در محاصره سنی های تتدرو قرار دارند، به مناطق در کنترل ارتش سوریه منتقل کنند.

بر اساس توافق‌های صورت گرفته، انتقال اهالی فوعه و کفریا 24 تا 48 ساعت طول خواهد کشید.

دولت سوریه و گروه های تروریستی سه روز پیش برای تخلیه کامل شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا در استان ادلب در شمال سوریه و نزدیک مرزهای این کشور با ترکیه به توافق رسیدند.

رسانه های نزدیک به سنی های تندرو در اینباره اعلام کردند: براساس این توافق 6 هزار و 900 شهروند محاصره شده از این دو شهر شیعه نشین سوریه خارج می شوند.

بر اساس توافق مزبور، سوریه نیز در قبال آن 1546 نفر از سنی های تندرو را آزاد کند. 

این رسانه ها همچنین اعلام کردند: فایده این توافق این است که خطر حمله ارتش سوریه برای شکستن محاصره فوعه و کفریا را کاهش می دهد و از سوی دیگر سنی های تندروی اسیر شده نیز آزاد می کند.

پیش از این نیز شیعیان این دو شهر به بهانه توافق با سنی های تند رو از این شهر به نوعی کوچانده شدند که کاروان اتوبوس های آنها توسط تروریست ها مورد حمله قرار گرفت و صدها تن از شیعیان به شهادت رسیده و یا مجروح شدند.

شایان ذکر است، برخی از رسانه های حامی این توافق نیز گزارش کرده بودند که سنی های تندرو تحرکاتی غیر عادی را پیش از این توافق برای حمله به این دو شهر شیعه نشین و شکستن دیوار دفاعی نیروهای مردمی انجام داده بودند. 

پس از اشغال شهر و استان ادلب در شمال غرب سوریه هم مرز با ترکیه از سوی سنی های تندرو، فوعه و کفریا که در 10 کیلومتری شمال شهر ادلب قرار دارد از 28 مارس 2015 (8 فروردین 94) به محاصره کامل تروریست ها درآمده و به صورت روزانه هدف حملات خمپاره ای قرار می گیرد.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا