جهان اسلام

نگرانی از تشدید شکنجه زندانیان زن در بحرین

فعالان حقوق بشری نسبت به تشدید سیاست‌های انتقامجویانه در حق زنان دربند حکومت بحرین ابراز نگرانی می کنند. 

 

فعالان حقوق بشری نسبت به تشدید سیاست‌های انتقامجویانه در حق زنان دربند حکومت بحرین ابراز نگرانی می کنند. 

فعالان بحرینی از تشدید سیاست‌های انتقام‌جویانه علیه زنان دربند زندان شهرک «عیسی» در بحرین خبر داده و اعلام کردند که مریم البردولی، مسئول این زندان، متولی اصلی این سیاست‌های انتقام‌جویانه است. 

آنهامی گویند: «اقدامات انتقامجویانه علیه زنان زندانی به حد بالایی از بدرفتاری و وحشی‌گری رسیده است». 

این فعالان ضمن حمایت از کمپین‌های مختلف به منظور اعلام همبستگی با زندانیان زن و افشای نقش مریم البرودلی، معروف به جلاد زندان زنان در شکنجه زنان دربند می گویند: آنچه برای زندانیان زن بحرینی در زندان عیسی اتفاق می‌افتد، بیانگر ماهیت جنایتکارانه مدیریت این زندان است که از تمام ارزش‌های عربی و اسلامی به دور است. 

یادآوری می‌شود، فعالان رسانه ای و حقوق بشری بخرین هفته گذشته، راه‌اندازی کمپینی با عنوان «جلاد مریم البرودلی» به دلیل دست‌داشتن مستقیم وی در شکنجه زنان بحرینی را خواستار شدند.

اقدامات انتقامجویانه علیه زنان دربند زندان شهرک «عیسی» به دلیل مطالبه آنها نسبت به حقوق طبیعی خود در زندان و افشای جنایات مسئولین زندان علیه آن‌ها صورت می‌گیرد.

مریم البردولی، جلاد و مسئول زندان زنان در شهرک عیسی بحرین، زنان دربند حکومت بحرین را تهدید کرده که به دلیل افشای اخباری مبنی بر بدرفتاری با آنان در زندان به رسانه‌ها و مطبوعات، مجازات سختی علیه آن‌ها در پیش خواهند داشت.

گزارش‌های خبری حاکی از آن است که زنان زندانی بیش از یک هفته در معرض بازرسی‌های سخت، مصادره وسایل شخصی، ممانعت از مشارکت در کارگاه‌های داخل زندان، جاسوسی و توطئه علیه آن‌ها و حتی مصادره لباس‌های شخصی قرار دارند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا