جهان اسلام

نفرات برتر جایزه ملی قرآن کربلا معرفی شدند

تجلیل از نفرات برتر نخستین دوره مسابقات ملی قرآن «جایزه کربلا» در اختتامیه آن، برگزار شد.

 

تجلیل از نفرات برتر نخستین دوره مسابقات ملی قرآن «جایزه کربلا» در اختتامیه آن، برگزار شد.

آیین اختتامیه نخستین دوره مسابقات ملی قرآن «جایزه کربلا» با حضور شیخ عبدالمهدی کربلایی، متولی شرعی آستان مقدس حسینی و جمع کثیری از علما و شخصیت‌های قرآنی عراق برگزار شد که در این مراسم، از نفرات برتر سه بخش حفظ، تلاوت و تفسیر این رقابت‌ها تجلیل گشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دارالقرآن آستان مقدس حسینی؛ این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن توسط مصطفی صراف، قاری عراقی آغاز شد و در ادامه شیخ عبدالمهدی کربلایی، در سخنانی بر ضرورت غنی ساختن جامعه از فرهنگ قرآنی برای تربیت شخصیت‌هایی که علاوه بر حفظ و تلاوت قرآن به علوم قرآنی مزین گردیده‌اند، تاکید کرد.

 وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ممتاز بودن این مسابقه از نظر نحوه برگزاری و سطح بالای شرکت کنندگان و رقابت تنگاتنگی که میان آنها برقرار بود، از ضرورت تلاش برای کشف استعدادهای قرآنی و توجه به آنها برای رسیدن به سطوح جهانی سخن گفت.

این مراسم با تجلیل از برگزیدگان مسابقات، در سه رشته حفظ، قرائت و تفسیر پایان یافت.

نخستین دوره مسابقات ملی قرآن جایزه کربلا، ۵ تا ۸ تیرماه سال جاری به همت دارالقرآن آستان حسینی در زائرسرای «سیدالاوصیاء» در کربلای معلی برگزار شد و قرار است این مسابقات از ماه شوال سال آینده در سطح بین‌المللی برگزار شود.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا