جهان اسلام

داعش گروگان های شیعه خود را به شهادت رسانید

سنی های تندروی داعش، 8 شهروند غیرنظامی شیعه عراق را پس از چند روز گروگانگیری، اعدام و مثله کرد.

 

سنی های تندروی داعش، 8 شهروند غیرنظامی شیعه عراق را پس از چند روز گروگانگیری، اعدام و مثله کرد.

مرکز اطلاع رسانی پلیس عراق با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: پیکر 8 شهروند غیر نظامی که شواهد نشان می دهد توسط سنی های تندروی داعش شکنجه، اعدام و مثله شده اند در جاده دیاله – کرکوک در شمال این کشور پیدا شده اند.

این اطلاعیه افزود: 6 تن از این افراد که چند روز است از قتل آنها گذشته؛ شیعیانی هستند که چند روز قبل پس از ربوده شدن توسط سنی های تندروی داعش، به گروگان گرفته شدند.

این اطلاعیه افزود عناصر جنایتکار داعش با نقض مهلتی که برای مذاکره و آزادسازی این گروگان ها اعلام کرده بودند، یک بار دیگر نشان دادند که جز جنایت و قتل و کشتار هیچ اصول دیگری ندارند.

چند روز پیش و پس از ربودن این غیر نظامیان که گفته می شود برای نیروهای مردمی کمک هایی جمع آوری می نمودند، عناصر داعش با انتشار ویدئویی ربودن آنها را اعلام کرده و گفتند که در ازای آزادی برخی زنان وابسته به سنی های تندروی داعش که توسط نیروهای عراقی در بازداشت بسر می برند، حاضرند گروگان ها را آزاد کنند.

مرکز اطلاع رسانی پلیس عراق در پایان بیانیه خود، ضمن عرض تسلیت به خانواده های قربانیان، بر حتمی بودن انتقام از سنی های تندروی داعش بخاطر این جنایت هولناک تاکید کرده است.

شایان ذکر است این شهدا امروز در شهر مقدس کربلا تشییع شدند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا