جهان اسلام

پس از توقف ۸ ساله؛ برگزاری نمایشگاه گل دمشق

برای نخستین بار از آغاز بحران سوریه، نمایشگاه بین المللی گل در پایتخت این کشور با حضور پنج کشور برگزار می شود.

 

برای نخستین بار از آغاز بحران سوریه، نمایشگاه بین المللی گل در پایتخت این کشور با حضور پنج کشور برگزار می شود.

پس از توقف هشت ساله به دلیل شرایط و اوضاع نابسامان سوریه، سی و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی گل شهر دمشق، پایتخت این کشور در پارک «تشرین» در مرکز این شهر و با حضور پنج کشور خارجی شامل ایران، عراق، هلند، بلغارستان و ژاپن آغاز به کار کرد.

بر اساس این گزارش، «الیان خوری»، مدیر گردشگری شهر دمشق در این باره اعلام کرد که وزارت گردشگری این کشور در چارچوب همکاری با وزارتخانه های فرهنگ و کشاورزی و شمار دیگری از نهادهای محلی و با مشارکت شمار زیادی از شرکت های عربی و غیر عربی این نمایشگاه را برگزار نموده که قرار است تا ۲۶ جولای (چهارم مرداد) ادامه یابد.

پیش از آغاز بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ میلادی، نمایشگاه بین المللی گل  دمشق هر ساله در آغاز فصل گردشگری در این کشور در پارک تشرین برگزار می شد و بسیاری از کشورهای عربی و شرکت های محلی نیز در آن شرکت می کردند.

همچنین با بازگشت امنیت کامل به شهر دمشق و منطقه زینبیه، بازسازی و توسعه حرم حضرت زینب کبری سلام الله علیها آغاز شده است.

این بازسازی ها شامل، تعویض سنگ فرش تمامی حرم مطهر، تعمیر و تعویض کاشی های و دیوارها، وسایل روشنایی و سیستم صوتی حرم مطهر حضرت زینب کبری سلام الله علیها می شود.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا