جهان اسلام

عناصر طالبان بار دیگر به مناطقی در ولایت «فراه» در غرب افغانستان حمله کردند

سنی های تندروی طالبان در حالی که سه روز عید فطر را آتش‌بس اعلام کرده اند، بار دیگر به مناطقی در ولایت فراه در غرب افغانستان حمله کردند.

 

سنی های تندروی طالبان در حالی که سه روز عید فطر را آتش‌بس اعلام کرده اند، بار دیگر به مناطقی در ولایت فراه در غرب افغانستان حمله کردند.

گروه تروریستی طالبان با انتشار بیانیه‌ای، از حمله این گروه به منطقه «کوه لرون بند» شهرستان «پرچمن» در ولایت فراه خبر داد.

این گروه همچنین در بیانیه خود مدعی شده که در این حمله چهار پاسگاه پلیس را پس از فرار نیروهای امنیتی تصرف کرده است.

ده روز پیش نیز شهرستان پرچمن در ولایت فراه توسط عناصر این گروه تروریستی سقوط کرده بود.

این درحالی است که در حمله ماه گذشته تروریست های طالبان به ولایت فراه، قسمت‌هایی از شهر فراه در مرکز این ولایت از جمله حوزه سوم امنیتی و ریاست امنیت ملی را به اشغال خود در آورده بودند.

ولایت فراه در غرب افغانستان به‌دلیل موقعیت استراتژیک خود، از اهمیت زیادی برخوردار است.

در حالی حملات طالبان به مناطق مختلف افغانستان افزایش یافته است که اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان هفته گذشته در پیامی از اعلام آتش بس یک‌طرفه دولت این کشور با گروه طالبان خبر داده بود.

این آتش‌بس از 22 تا 29 خرداد و تنها با عناصر طالبان برقرار شده است و علمیات‌های نظامی نیروهای امنیتی افغان علیه دیگر گروه های تروریستی مانند القاعده، داعش و سایر دیگر گروه‌ها ادامه خواهد داشت.

رهبر سنی های تندروی طالبان نیز در واکنش به اعلام آتش‌بس یک‌طرفه حکومت افغانستان، با صدور بیانیه‌ای از اعضای این گروه خواست تا در سه روز نخست عید سعید فطر (25 تا 27 خرداد) از درگیری با نیروهای امنیتی افغان خودداری کنند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا