جهان اسلام

گرامی‌داشت شب‌های قدر توسط شیعیان افغانستان

شیعیان افغانستان با فرارسیدن شب‌های قدر، با حضور در مساجد و تکایا ضمن راز و نیاز با خدای منان در این شب‌ها، به اقامه عزا پرداختند. 

 

شیعیان افغانستان با فرارسیدن شب‌های قدر، با حضور در مساجد و تکایا ضمن راز و نیاز با خدای منان در این شب‌ها، به اقامه عزا پرداختند. 

به گزارش شیعه ویوز، این مراسم در شهر کابل پایتخت افغانستان، حضور گسترده شیعیان را شاهد بود. 

زنان و مردان شیعه شهر کابل که تمرکز بیشتری در غرب این شهر دارند به رغم وجود تهدیدهای امنیتی بواسطه اقدامات تروریستی سنی‌های تندرو و احتمال حملات انتحاری و انفجار بمب‌های جاسازی شده، مراسم ویژه‌ی شب‌های قدر را برگزار کردند.

محبین اهل بیت علیهم السلام، در منطقه دشت برچی، کارته سخی و شمار دیگری از مناطق شیعه نشین پایتخت افغانستان در مساجد و حسینیه‌ها گرد هم آمدند و ضمن قرائت دعای جوشن کبیر و قرآن مجید، به مناسبت شهادت امیرالمومنین علیه السلام به عزاداری پرداختند.

هر ساله با فرارسیدن شب‌های قدر مردم مسلمان افغانستان در بسیاری از شهرهای این کشور از جمله مزارشریف، هرات، بامیان و دیگر ولایت‌ها در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و برخی در منازل خود به عبادت و شب زنده داری می‌پردارند.

گفتنی است طی یک سال گذشته چندین بار به تجمعات مذهبی و اماکن مقدس شیعیان افغانستان حمله شده و تلفات سنگینی در بر داشته است.

حمله به مسجد امام زمان عجل الله فرجه، در غرب کابل منطقه پل خشک و حمله به مسجد امام زمان در خیرخانه واقع در شمال کابل و همچنین حمله به مسجدالزهرا در شب 21 ماه مبارک رمضان در تقویم سال گذشته جنایات سنی‌های تندرو ثبت است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا