جهان اسلام

محاکمه ۱۵۰ تن از شیعیان بحرین

۱۵۰ شیعه بحرینی در این کشور محاکمه می شوند. 

 

 

۱۵۰ شیعه بحرینی در این کشور محاکمه می شوند. 

امروز یکشنبه قرار است جلسه محاکمه ۱۵۰ تن از شیعیان بحرین که در تجمعات مسالمت آمیز شرکت کرده و بازداشت شده‌اند، برگزار شود. 

دادگاه حکومتی بحرین، در ۲۱ ژانویه سال جاری میلادی(۱ بهمن۱۳۹۶)، ۱۴۰ نفر از این افراد را به قید وثیقه مالی آزاد نموده و اعلام کرده بود، محاکمه آن‌ها ادامه دارد. 

آزادی این افراد در حالی صورت پذیرفت که به گفته فعالان حقوق بشری بحرین در زمان بازداشت موقت و در طول بازپرسی‌ها، این افراد تحت شکنجه قرار گرفته بودند. 

علاوه بر این ۱۰ نفر از افراد بازداشت شده، با استناد به اتهامات واهی مانند حمله به پلیس و آشوبگری تا کنون در بازداشت به سر می‌برند.

محاکمه این شیعیان در حالی امروز برگزار می‌شود که سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان(شیعه رایتس واچ) بارها با ارائه مستنداتی، احکام صادره توسط دادگاه های بحرین را رد نموده و آنها را خالی از عدالت عنوان کرده است. 

این سازمان حقوق بشری، مدارک بیشماری مبنی بر نقض آشکار حقوق بشر در سازمان‌های امنیتی بحرین را منتشر نموده بود که نشان می‌داد نیروهای اطلاعاتی بحرین اعترافات متهمان را به وسیله شکنجه‌های سنگین از آن‌ها اخذ کرده و با پرونده سازی به دادگاه‌های فرمایشی حکومت تسلیم می‌نمایند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا