جهان اسلام

مردم یمن علیه اشغالگری امارات تظاهرات کردند

هزاران تن از مردم جزیره «سقطری» در غرب یمن، با برپایی تظاهراتی گسترده، اشغال این جزیره به دست امارات متحده عربی را محکوم کردند.

 

هزاران تن از مردم جزیره «سقطری» در غرب یمن، با برپایی تظاهراتی گسترده، اشغال این جزیره به دست امارات متحده عربی را محکوم کردند.

به گزارش منابع محلی، مردم خشمگین با برپایی تظاهراتی در شهر «حدیبو» مرکز استان سقطری، دخالت امارات در امور داخلی این استان و استقرار نیروهای ابوظبی بدون هماهنگی را محکوم کردند.

از سوی دیگر، «عبدالله بن عیسی آل عفرار» رئیس کل شورای استان های «المهره» و سقطری نیز خواستار خروج نیروهای عربستان سعودی و امارات از این دو استان شد.

پیشتر،«عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به درخواست عربستان سعودی، یکشنبه شب، جلسه خود را با مشاورانش درمورد سقطری لغو کرد و در بیانیه ای اشغال این جزیره به دست نیروهای اماراتی را غیر قابل توجیه خواند.

روز شنبه بود که رسانه های یمنی اعلام کردند که پنجمین هواپیمای نظامی امارات حامل چهار نفربر زرهی در فرودگاه سقطری به زمین نشسته است.

به گفته این رسانه ها، بیش از 100 نظامی اماراتی نیز به صورت ناگهانی وارد جزیره سقطری شده و نیروهای رییس جمهوری فراری یمن را از آن جزیره بیرون کردند.

جزیره سقطری در حدفاصل خلیج عدن و اقیانوس هند، در نزدیکی سواحل سومالی قرار دارد که قبل از اشغال نیروهای اماراتی، در کنترل نیروهای وفادار به دولت مستعفی یمن بود.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا