جهان اسلام

تحصن شیعیان پاکستان در محکومیت ترور آنها در کویته

مردم ایالت بلوچستان در جنوب غرب پاکستان دراعتراض به ترور شیعیان در شهر کویته، مرکز این ایالت تحصن کردند.

 

مردم ایالت بلوچستان در جنوب غرب پاکستان دراعتراض به ترور شیعیان در شهر کویته، مرکز این ایالت تحصن کردند.

تحصن کنندگان با محکوم کردن ترور شیعیان پاکستانی از ناتوانی حکومت اسلام‌آباد در جلوگیری از حملات سنی های تندرو به شیعیان انتقاد کردند.

معترضان همچنین شعارهایی علیه این گروهای تروریستی از جمله سپاه صحابه، لشکر جهنگوی و جماعت الاحرار، سرداده و خواستار دستگیری و مجازات عناصر عضو این گروه ها شدند. 

این تحصن‌کنندگان در چند روزگذشته دراعتراض به ترور شیعیان در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان هشدار دادند تا زمانی که «ژنرال قمرجاوید باجوہ» فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان خواسته‌ھا و مطالبات آنان را نپذیرد، به این تحصن ادامه خواهند داد.

ازسوی دیگر؛ فعالان سیاسی و احزاب شیعی پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کردند، حکومت این کشور نه تنھا در پایان دادن به حملات تروریستی سنی های تندرو ناکام ماندہ بلکه این گونه حملات به مساجد، حسینیه‌ها واماکن مذهبی شیعیان افزایش یافته است.

پیش ازاین نیز شخصیت‌های سیاسی و مذهبی پاکستان، اسلام آباد را به کوتاهی درمقابله با حملات گروه‌های تروریستی علیه شیعیان متهم کرده بودند.

شایان ذکر است، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون تنها در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان، نزدیک به 50 تن از شیعیان توسط سنی های تندرو به شهادت رسیده اند 

بلوچستان از ایالت‌های ناامن پاکستان است که تاکنون صدها تن از شیعیان در آن بواسطه حملات تروریستی سنی های تندرو از جمله عناصر داعش، لشکر جھنگوی، جماعت الاحرار و سپاه صحابه به شهادت رسیده اند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا