جهان اسلام

مرز خسروی امسال به روی زائران اربعین حسینی باز می‌شود

مرز خسروی که سال گذشته با وجود هماهنگی‌های بسیار به روی زائران اربعین حسینی بسته ماند، قرار است امسال آماده تردد زائران شود.

 

مرز خسروی که سال گذشته با وجود هماهنگی‌های بسیار به روی زائران اربعین حسینی بسته ماند، قرار است امسال آماده تردد زائران شود.

نشست هماهنگی برای سهولت تردد زائران اربعین حسینی به عراق و همکاری‌های گمرکی ایران و عراق با حضور مسؤولان استان دیاله عراق و استاندار کرمانشاه ایران برگزار شد.

در این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های طرف عراقی برای پاکسازی منطقه از سنی های تندروی داعش به اهمیت مرز خسروری اشاره شد.

یکی از موضوعات مطرح شده بازگشایی مرز خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی بود که استاندار کرمانشاه مانند پیش از این از آمادگی مرز خسروی برای عبور زائران خبر داد.

پس از آن مسؤولان کشور عراق به ویژه استان دیاله نیز از این آمادگی ایران استقبال نموده و به پیگیری‌های لازم برای باز شدن مرز خسروی در ایام اربعین حسینی اشاره کردند. 

همچنین مقرر شد در صورت موافقیت استان دیاله برای بازگشایی این مرز مهم، دولت مرکزی عراق نیز همکاری‌های لازم را مبذول کند که با توجه به توافق‌ها، امکان بازگشایی مرز خسروی در ایام اربعین مهیا شد.

پیش از این مرز خسروی با وجود اظهار آمادگی این مرز بسته ماند تا جایی که یکی از استانداران کرمانشاه از سمت خود استعفا داد.

بسته ماندن این مرز مهم باعث شد برخی از زائران اربعین حسینی به دلیل آماده نبودن زیر ساخت ها در دیگر مرزهای مشترک ایران و عراق ساعت ها و حتی روز ها در حدود مرزی معطل شوند.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا