جهان اسلام

فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد: اتخاذ تدابیر امنیتی ویژه شهادت امام هفتم در کاظمین

فرماندهی عملیات بغداد از اتخاذ تدابیر امنیتی برای حمایت از زائران در آستانه فرارسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام خبر داد.

 

فرماندهی عملیات بغداد از اتخاذ تدابیر امنیتی برای حمایت از زائران در آستانه فرارسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام خبر داد.

با نزدیک شدن به ۲۵ رجب مصادف با ۲۳ فروردین‌ماه، سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام هفتمین پیشوای شیعیان، ملیون ها تن از محبان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام از داخل و خارج عراق در حال پیاده‌روی به سوی شهر مقدس کاظمین هستند.

به همین مناسبت، فرماندهی عملیات بغداد و فرماندهی پلیس در استان‌های مختلف عراق، طرح‎ها و تدابیر امنیتی ویژه‌ای به منظور حمایت از زائران در مسیرهای منتهی به بغداد و شهر مقدس کاظمین به اجرا گذاشته‌اند و برخی از خیابان‌های منتهی به حرم نیز جهت رفاه زائران به روی خودروهای شخصی بسته شده است.

همچنین شرکت حمل و نقل عراق از آمادگی خود برای انتقال زائران و تهیه هزاران خودرو در محورهای مختلف شهر مقدس کاظمین خبرداد.

پیش‌بینی می‌شود در سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام، حرم مطهر کاظمین امسال نیز همچون سال‌های گذشته شاهد خیل عظیم و میلیونی زائران باشد و در همین راستا، در کنار تدابیر شدید امنیتی، طرح‌هایی برای خدمت‌رسانی به زائران آغاز شده است.

امام موسی بن جعفر علیهما سلام، هفتمین امام شیعیان در روز ۲۵ رجب سال ۱۸۳ هجری قمری به دستور هارون الرشید یکی از خلفای عباسی در بغداد به شهادت رسیدند.

 

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا