جهان اسلام

ورود شیعیان به مسجد السیده زینب سلام الله علیها در قاهره ممنوع شد

یکی از اعضای ارشد وزارت اوقاف مصر از ممنوعیت ورود شیعیان این کشور به مسجد السیده زینب سلام الله علیها در قاهره خبر داد.

 

یکی از اعضای ارشد وزارت اوقاف مصر از ممنوعیت ورود شیعیان این کشور به مسجد السیده زینب سلام الله علیها در قاهره خبر داد.

شیخ جابر طایع، رئیس بخش دینی وزارت اوقاف مصر ورود شیعیان را به مسجد سیده زینب سلام الله علیها ممنوع اعلام کرد.

وی در یک نشست خبری اظهار داشت که بر اساس آیین نامه وزارت اوقاف مصر ورود شیعیان به ضریح سیده زینب سلام الله علیها در قاهره ممنوع اعلام شده است.

شیخ جابر طایع، هدف از این اقدام را حفظ امنیت اماکن مذهبی و جلوگیری از برگزاری مراسم جشن عنوان کرد.

وی خاطرنشان ساخت: هر سال تعداد زیادی از شیعیان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام در قاهره جمع می شوند و وزارت اوقاف با آیین نامه هایی به دنبال حفظ امنیت مردم است.

این عالم سنی افزود: وزارت اوقاف مراسم جشن میلاد حضرت زینب سلام الله علیها را جشن می گیرد و جمع کثیری از مردم نیز در این مراسم شرکت می کنند.

عضو ارشد وزارت اوقاف مصر ادامه داد: درب مسجد حضرت زینب سلام الله علیها فقط در هنگام برگزاری نماز باز است و پس از آن این مسجد بسته خواهد شد.

گفتنی است هزاران نفر از محبان اهل بیت علیهم السلام درجشن ولادت حضرت زینب سلام الله علیها حضور پیدا می کنند.

در این مراسم که در منطقه و مسجد سیدة زینب سلام الله علیها در قاهره مصر برگزار می شود محبان اهل بیت علیهم السلام از شرکت کنندگان پذیرایی کرده و این شب را با جشن، اذکار و تواشیح به صبح می رسانند.

مقام حضرت زینب سلام الله علیهادر محله ای به همین نام در منطقه جنوبی قاهره یکی از مکان‌هایی است که به‌ عنوان مدفن حضرت زینب سلام الله علیها مطرح شده است.

بر اساس نظریه مشهور مدفن حضرت زینب کبری سلام الله علیها در شام و در جنوب شهر دمشق است ،اما برخی از مورخین مقبره این بانوی بزرگوار را در مصر دانسته‌اند که اکنون این محل در منطقه سیدة الزینب قاهره با عنوان مقام السیدة زینب سلام الله علیها مشهور است.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا