جهان اسلامموسسات جهانی شیعه

بررسی حقوق بشر در سایه حکومت های دینی در همایش مرکز آدم در شهر مقدس کربلا

مرکز آدم برای دفاع از حقوق بشر و آزادی ها همایشی با عنوان «حقوق بشر در نظام های دینی ایدئولوژیکی» برگزار کرد.

 

مرکز آدم برای دفاع از حقوق بشر و آزادی ها همایشی با عنوان «حقوق بشر در نظام های دینی ایدئولوژیکی» برگزار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی شیرازی، این همایش در مقر نشست مؤسسه فرهنگی ـ رسانه ای النبأ در کربلای معلی و با حضور جمعی از متخصصان حقوق بشر برگزار شد.

بر اساس این گزارش، «دکتر علاء الحسینی» رئیس امور اداری دانشکده حقوق دانشگاه کربلای معلی در گفتگویی با خبرنگاران اظهار داشت: در واقع حکومت تحت امر نظام های ایدئولوژیکی که قدرت و حکومت را یک جا در اختیار گرفته اند، جلوه و وجهه ایدئولوژیکی به خود گرفته است.

وی افزود: حاکمانی با این شیوه ی حکومتی، از مجموعه افکاری پیروی می کنند که به آنها اجازه می دهد با در دست گرفتن قدرت اعمال خود را توجیه کنند و حکومت و قدرت خود را مشروعیت ببخشند.

الحسینی ادامه داد: شرکت کنندگان در این نشست، به این نتیجه رسیده اند که مبنا و اصل آزادی انسان است و مقاصد شریعت حقّه اسلامی هدف سعادت و ترقی بخشیدن به کرامت اصیل و ریشه دار انسان را دنبال می کند.

آقای دکتر علاء الحسینی در ادامه گفت: به این ترتییب حاکمان و نظام ها ابزار و وسیله هستند؛ نه هدفی برای رسیدن و با این رویکرد انسانی، اقدام حکام و نظام ها به رفتار سرکوبگرانه و خشونت بار نشان دهنده عدم مشروعیت آنهاست.

 

 

اخبار مرتبط

دکمه بازگشت به بالا